تولید دنا اواخر امسال آغاز می‌شود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز تولید خودروی دنا – نسل تکامل نیافته سمند – از سوی ایران خودرو تا اواخر امسال خبرداد و گفت: رانا خود نمونه‌ای برای شکست تحریم‌ها است.

 جواد نجم‌الدین در مراسم افتتاح خط تولید رانا به عنوان دومین برند ملی ایران خودرو گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در تدارک طراحی و تولید دو پلاتفرم جدید با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان، نیازمند همکاری و مساعدت های همه جانبه دولت و سایر دستگاه های مربوطه است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: طراحی و تولید دو پلاتفرم در طول هفت سال گذشته از سوی ایران خودرو، زمینه ساز تولید ۱۱خودروی جدید را فراهم خواهد آورد که این موضوع، گامی مهم و اساسی در زمینه خودکفایی در صنعت خودرو به شمار می رود و در صورت مساعدت دولت، می توان این کار را در مدت پنج سال صورت داد.
وی، طراحی و تولید رانا را پاسخ عملی به تحریم ها دانست و تاکید کرد: طراحی و تولید این خودرو در مدت ۱۹ ماه نشان داد که ما قادریم بدون نیاز به خارجی ها در مسیر خودکفایی قدم برداریم.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه این خودرو به بازارهای جهانی با استاندارد یورو ۴ خبر داد و گفت: رانا، به گونه ای طراحی شده که ضمن دارا بودن قابلیت ارتقا به یورو ۵ ، از استانداردهای ایمنی برای سرنشینان و عابر پیاده نیز برخوردار است.
 

وی از شروع تولید دنا در اواخر امسال خبر داد و آن را حاصل تجاربی دانست که کارشناسان ایران خودرو در روند طراحی و تولید خودروهایی مانند سمند و رانا به دست آورده اند.
به گفته این مقام مسئول، مراسم بعدی ایران خودرو افتتاح خط تولید انبوه دنا است که نسل تکامل یافته سمند به شمار می‌رود و انتهای امسال به عنوان دومین دستاورد سال تولید ملی از سوی ایران خودرو، وارد تولید خواهد شد.
نجم الدین افزود: دست یابی به دانش فنی خودکفایی در طراحی و تولید خودرو به خصوص در بخش الکترونیک خودرو از مهم ترین دستاوردهای ایران خودرو در نتیجه طراحی و تولید رانا است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در همین حال به این موضوع اشاره کرد که ایران خودرو در سال حمایت از تولید ملی گام های مهمی در راه خودکفایی برداشته که طراحی و تولید رانا و دنا از نمونه های بارز آن بوده و برنامه های مدونی نیز برای ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهای خود در دستور کار دارد.
وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت های اصولی کارگروه صنعت از اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه طراحی و تولید خودرو های جدید، روند خودکفایی و ساخت داخل کردن خودروها شتاب بیشتری به خود بگیرد.
در همین حال، مدیر پروژه رانا از صرفه‌جویی ۱۵ میلیون یورویی در پروژه رانا خبرداد و گفت:این پروژه ظرف ۱۹ ماه به تولید رسیده است. حمیدرضا تقوی نژاد در مراسم افتتاح خط تولید رانا به عنوان دومین برند ملی ایران خودرو گفت: با ارایه رانا به بازار، سهم برند ملی در محصولات ایران خودرو به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و با ارایه خودروی دنا نیز این سهم به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
مدیر پروژه رانا افزود: خودروی رانا در کف قیمتی خودروهای هم کلاس خود است و با توجه به اینکه تمایل مشتریان ایرانی به خودروهای کلاس c بیشتر از سایر خودروها است، امیدواریم بتوانیم سهم بازار بیشتری را به رانا در بازار داخلی اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: خودروی رانا دارای دو استاندارد برجسته است که بر این اساس، استاندارد محافظت از عابر پیاده و استاندارد یورو۴ نیز در آن رعایت شده است، این در حالی است که استاندارد یورو۵ نیز بر روی این خودرو برای حضور در بازارهای جهانی طراحی شده است.

تقوی‌نژاد گفت: همچنین در چند سایت خارجی نیز قابلیت تولید رانا وجود دارد و امیدواریم بتوانیم صادرات این محصول را نیز به زودی آغاز کنیم. این در حالی است که ۲۴ کشور از جمله عراق، سوریه، روسیه، مصر و ونزوئلا، در کنار بلاروس خواهان رانا هستند.

وی اظهار داشت: رانا اولین محصولی است که قبل از ورود به بازار داخلی، توانسته سفارش از بازارهای خارجی را کسب کند. تقوی‌نژاد گفت: صرفه‌‎جویی ۱۵ میلیون یورویی و دورزدن تحریم‎ها از جمله ویژگی‌های رانا است، ضمن اینکه این پروژه ظرف ۱۹ ماه به تولید رسیده است.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.