تولید سیگار هما در آینده‌ای نزدیک

۱۰م اسفند ،

54.4.85.health.jpg

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: منابع انسانی و فضای فیزیکی شرکت دخانیات سقز را پتانسیلی مناسب برای توسعه منطقه و کشور تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معصوم نجفیان در جریان بازدید از مجتمع دخانیات شهرستان سقز؛ با اشاره به شعار سال در خصوص تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار کرد: ‌جهت حوزه صنعتی دخانیات شهرستان سقز اهتمام جدی انجام خواهد گرفت زیرا دخانیات سقز می تواند هم برای داخل کشور و هم در بحث صادرات، امکان خوبی برای پیشرفت محسوب شود.

وی با تقدیر از پیگیریهای مسئولان استانی و شهرستان سقز، ابراز امیدوار کرد: توسط شرکت دخانیات ایران از کشور چین ماشین آلاتی به سقز وارد و در حوزه صنعتی دخانیات سقز راه اندازی خواهد شد.

نجفیان میزان هزینه خرید این ماشین آلات جهت هموژنیزه نمودن دخانیات سقز را ۵ تا ۴ میلیارد تومان برآورد و اضافه کرد: دو برند خارجی که در عراق بازار داشته باشد و ماشین تولید خط سیگار”هما” در شهرستان سقز راه اندازی خواهد شد .

فرماندار شهرستان سقز هم دراین بازدیدها با اشاره به نزدیکی شهرستان سقز به مرزهای باشماق، سیران بند و سیف، ‌وجود منابع آبی و رودخانه‌های فصلی مناسب و سدهای موجود و در دست ساخت، گفت: سقز پتانسیل‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری در بحث دخانیات را دارد.

نادرفخری، صادرات محصولات به کشور عراق از طریق مرزهای همجوار به سقز را امری مهم برشمرد و خواستار حمایت از دخانیات شهرستان سقز شد.

وی اشتغال را از اولویت‌های اصلی مسئولان شهرستان بر شمرد و تاکید کرد: در راستای محقق شدن این امر و سازندگی کشور، تجهیز و رفع مشکلات حوزه صنعتی دخانیات سقز، بسیار تاثیرگذار است.

فخری اظهار امیدواری کرد: در آینده، حوزه صنعتی دخانیات سقز بتواند از دوتاسه تیم ورزشی نیزحمایت کند.

آئینی، سرپرست مجتمع دخانیات استان کردستان هم بازدید مدیرعامل شرکت دخانیات ایران را سبب دلگرمی مجموعه دانست و با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌ها در شهرستان سقز، اظهار کرد: تجهیز، راه‌اندازی دستگاه‌های پیشرفته و تقویت حوزه صنعتی دخانیات شهرستان سقز سهمی مهم در اشتغال منطقه و کشور خواهد داشت.

گفتنی است‌ در پایان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، فرماندار شهرستان سقز، سرپرست مجتمع دخانیات استان کردستان،‌ شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سقز و مسئول دفتر نماینده شهرستانهای سقز وبانه در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف حوزه صنعتی دخانیات سقز بازدید کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.