تولید محصول کیفی ،راهی برای تسخیر بازارهای صادراتی

معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت : حفظ بازارهای صادراتی و رقابت پایدار نیازمند تولید محصولات باکیفیت و جلب رضایت خریداران است.

کیومرث فتح الله کرمانشاهی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با تاکید براینکه صادر کنندگان باید به استانداردهای تولید توجه داشته باشند ،اظهار کرد: به دست آوردن بازارهای صادراتی کار پیچیده است اما حفظ این بازارها به مراتب سخت تراست.

وی در خصوص اینکه چه میزان از کالاهای صادراتی کشور قابلیت رقابت با تولیدات کشورهای خارجی را دارد ،خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۴۳ میلیارد دلار صادرات کالاهای غیر نفتی بوده که به طور قطع استانداردها در آنها رعایت شده است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تعداد محدودی شرکت صادراتی وجود دارند که به استاندارد و کیفیت توجه لازم را نشان نمی دهند ، اظهار کرد: استانداردهای اجباری و تشویقی در بهبود کیفیت کالا وجوددارد که اگر به صورت سنتی و بدون رعایت ابعاد استاندارد تولید انجام و صادرات صورت گیرد بخش عمده ای از بازارهای صادراتی همانند بازار عراق از دست خواهد رفت.

کرمانشاهی عنوان کرد: کیفی نبودن برخی کالاهای صادراتی بهانه ای برای عراق ایجاد کرده تا مقررات سخت گیرانه ای را برای صادرات کالا از ایران وضع کنند و این در حالی است که رقبای ما انحصاری در بازار عراق به وجود آورده اند.

وی اضافه کرد: یکی از سدهای ما برای کسب یا حفظ بازارهای پیرامونی بحث کیفیت و استاندارد است که موجب شده تا بخش مهمی از بازارهای صادراتی به دست آمده حفظ نشود


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.