تولید نفت “روسیه” در سال ۲۰۲۴ افزایش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد تولید نفت این کشور که یکی از تولید کنندگان عمده نفت در جهان است در سال ۲۰۲۴ با یک دهم درصد افزایش به ۵۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت انرژی روسیه با انتشار یافتن گزارش ممتاز به نقل ازی اعلام کرد میزان تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق رسید.

در گزارش ممتاز به نقل از وزارت انرژی روسیه تصریح شده است در سال ۲۰۲۴ این کشور هر روز به طور میانگین ۱۰ میلیون و ۵۱۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

این در حالی است که میانگین تولید روزانه نفت روسیه در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه در روز بوده است.

با این میزان تولید نفت در سال قبل در روسیه، این کشور از نظر تولید به همراه عربستان سعودی در جایگاه اول جهان قرار می‌گیرد، اما فرقی که در این خصوص بین عربستان سعودی و روسیه وجود دارد این است که عربستان بیش از این دیگر ظرفیت تولید ندارد اما روسیه این توانایی را دارد.

در بخش دیگر از گزارش ممتاز به نقل از وزارت انرژی روسیه آمده است میزان صادرات نفت روسیه به جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق که اکنون کشورهای مستقلی می باشند در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است اما در عوض میزان تولید گاز طبیعی این کشور در سال قبل با ۲٫۱ درصد افزایش به ۶۶۸ میلیارد متر مکعب رسید.

در گزارش ممتاز به نقل از وزارت انرژی روسیه توضیح داده شده است که میزان تولید “گازپروم”، بزرگ‌ترین شرکت گازی این کشور در سال ۲۰۲۴ برای دومین سال پیاپی کاهش یافت.

افزایش تولید نفت روسیه از آنجا مهم است که حدود نیمی از درآمدهای ارزی این کشور از طریق فروش نفت و گاز تامین می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.