تولید نفت عربستان از روسیه پیشی گرفت

موسسه تحقیقات انرژی جودی اعلام کرد تولید نفت عربستان طی ماه ژوئن با پیشی گرفتن از روسیه به بیش از ۱۰٫۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، موسسه جودی افزود ، میزان تولید نفت عربستان طی ماه ژوئن به بالاترین حد خود در سه دهه اخیر رسیده است .

عربستان طی ماه های اخیر و در حمایت از تحریم های آمریکا علیه ایران تولید نفت خود را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش ، تولید نفت عربستان در ماه ژوئن از روسیه بیشتر شده است و عربستان به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شده است . تولید نفت عربستان طی ماه ژوئن با ۳ درصد رشد نسبت به ماه می به بیش از ۱۰٫۱ میلیون بشکه در روز رسیده است و میزان صادرات نفت عربستان نیز در این مدت به بالاترین حد خود از نوامبر ۲۰۰۵ میلادی رسیده است .

این گزارش افزود تولید نفت روسیه نیز در ماه ژوئن به کمتر از ۹٫۹ میلیون بشکه در روز رسیده است . عربستان بزرگترین تولید کننده نفت اوپک به شمار می رود و تا پایان ژوئن بیش از ۲۷۲ میلیون بشکه ذخایر نفتی در اختیار داشته است که این رقم ۲٫۲ درصد کمتر از ماه می بوده است . میزان صادرات نفت عربستان نیز در ماه ژوئن با ۲٫۳ درصد رشد نسبت به ماه می به بیش از ۷٫۸۴ میلیون بشکه در روز رسیده است .


اخبار انرژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.