تولید هواپیمای ۱۰۰ نفره در کشور


سیبنا:
رئیس سازمان صنایع هواپیمایی ایران گفت: تولید یک هواپیمای ۱۰۰ صد نفره به طور مشترک با چند کشور دیگر در دستور کار قرار دارد که تا یک سال آینده نهایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران منوچهر منطقی در حاشیه جشنواره ملی ایران خلاق در جمع خبرنگاران در خصوص تولید هواپیماهای پهن پیکر اظهار داشت: در گام نخست انتقال فناوری ساخت هواپیمای ۵۲ نفره صورت گرفته و هم اکنون طراحی یک مدل بومی در حال انجام است.

منطقی خاطرنشان کرد: تولید یک هواپیمای ۱۰۰ نفره نیز به طور مشترک با چند کشور دیگر در دستور کار قرار دارد که تا یک سال آینده نهایی می‌شود.

رئیس سازمان صنایع هوایی ایران گفت: یک طرح داخلی برای هواپیماهای ۱۵۰ نفره به بالا تعریف شده که طی ۵ تا ۷ سال آینده به تولید می‌رسد.

وی ادامه داد: بومی سازی هواپیماها با میزان داخلی سازی ۷۰ درصدی پس از تولید ۳۰ تا ۵۰ محصول اتفاق می‌افتد.

منطقی با اشاره به ایجاد مراکزی برای ایجاد آموزش خلبانی هواپیماهای سبک اظهار داشت: افراد می‌توانند به صورت شراکتی یک هواپیمای سبک خریداری کنند چرا که هم اکنون با پول ۲ خودرو می‌توان یک هواپیمای سبک خریداری کرد.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با گذراندن ۱۰ تا ۱۲ ساعت آموزش گواهی خلبانی هواپیماهای سبک را دریافت کنند و افرادی که این آموزش‌ها را می‌بینند از نظر سطح تفکر نظام مند می‌شوند.

وی ادامه داد: پنجمین مرکز آموزش خلبانی هواپیماهای سبک فردا در ارومیه افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز ۱۰ مرکز دیگر در کشور ایجاد خواهد شد.

منطقی با بیان اینکه حدود ۶ سازنده در ساخت هواپیماهای کوچک فعال هستند تصریح کرد:‌ طراحی و تولید در زمینه هواپیماهای ۴ نفره نیز صورت گرفته و در حوزه هواپیماهای ۶ نفره نیز طراحی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کار طراحی هواپیماهای ۱۵ نفره از جانب بخش خصوصی آغاز شده است./


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.