تولید ۱۰۰ هزار تن مازاد تخم مرغ در سال جاری

جوابیه وزارت جها کشاورزی به ادعای یک رسانه

تولید تخم مرغ در سال جاری بیش از ۸۸۵ هزار تن برآورد می‌شود و با توجه به میزان مصرف داخلی، بیش از ۱۰۰ هزار تن مازاد تولید در کشور وجود خواهد داشت.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، تولید تخم مرغ در سال جاری بیش از ۸۸۵ هزار تن برآورد می‌گردد و با توجه به میزان مصرف داخلی، بیش از ۱۰۰ هزار تن مازاد تولید در کشور وجود خواهد داشت که باید تمهیداتی برای صدور مازاد تولید اندیشیده شود چراکه کاهش قیمت تخم مرغ در حال حاضرنیز تاییدکننده این موضوع است

به دنبال انتشار مطلبی از در خبرگزاری ایلنا مورخ ۱۶/۰۱/۹۱ با عنوان “احتمال کمبود تخم مرغ و افزایش قیمت آن در ماه های آتی” روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به این شبهات پاسخ داده است .

متن جوابیه به شرح ذیل می باشد:
تولید تخم مرغ در سال جاری بیش از ۸۸۵ هزار تن برآورد می‌ شود و با توجه به میزان مصرف داخلی، بیش از ۱۰۰ هزار تن مازاد تولید در کشور وجود خواهدداشت که باید تمهیداتی برای صدور مازاد تولید اندیشیده شود چراکه کاهش قیمت تخم مرغ در حال حاضرنیز تاییدکننده این موضوع است. در ضمن هزینه تولید تخم مرغ همواره تابع قیمت های جهانی شامل نهاده ها و قیمت فروش تخم مرغ تابع عرضه و تقاضا می‌باشد. لذا با توجه به افزایش تولیدتخم مرغ در نیمه اول سال جاری به دلیل گرم شدن هوا و اضافه شدن تولید مرغان بومی‌باید در جهت ایجاد تعادل در بازار از طریق جمع‌آوری و ذخیره سازی مازاد تولید و حمایت از صادرات تخم مرغ شرایط را برای تدام تولید مهیا کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.