تولید ۳۹۱ هزارتن گوشت قرمز در سال ۹۰

مرکز آمار ایران ، وزن گوشت قرمز تولیدی انواع دام ذبح شده در کشتارگاه های کشور درسال ۹۰ را در مجموع ۳۹۱ هزارتن اعلام کرده و آورده است : سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام است.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز آمار ایران، سهم گوشت گاو و گوساله با ۲۵۰ هزارتن وزن لاشه حدود (۶۴درصد)، گوسفند و بره با ۱۰۴ هزارتن (۲۷ درصد)، بز و بزغاله با ۲۷ هزارتن (هفت درصد) و سایر انواع دام ها با ۱۰ هزارتن (دو درصد) از کل لاشه قابل مصرف بوده است.

 

مرکز آمار ایران از سال ۷۴ هرساله وزن کشتار انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه های رسمی کشور را محاسبه و نتایج اعلام می شود.

 

براساس این آمار، در سال ۹۰ تعداد ۳۹۸ کشتارگاه رسمی در سراسر کشور فعالیت داشته که هشت میلیون و ۹۴۹ هزار راس انواع دام ذبح شده است.

 

از این میزان، پنج میلیون و ۶۷۲ هزارو ۵۶۵ تن گوشت گوسفند و بره، یک میلیون ۸۴۲ هزار و ۱۰۳ تن بز و بزغاله، یک میلیون ۳۸۲ هزارو ۲۷۲ تن گاو و گوساله، ۲۵ هزارو ۸۴۳ تن گاومیش و بچه گاومیش، ۲۶ هزارو ۶۵۴ تن شتر و بچه شتر بوده است.

 

بنابراین گزارش، تولید گوشت درکشتارگاه های کشور تنها بخشی از تولید گوشت قرمز را شامل می شود و بخش مهم دیگر کشتارها، خارج از کشتارگاه های رسمی انجام می شود.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.