تونس خواستار استفاده از فناوری های جدید ایران شد

به گزارش ایرنا از تونس، ‘ سمیر عبید ‘ که ریاست هیات های بخش دولتی و خصوصی تونس در جلسه افتتاحیه نشست های کمیته های کاری یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس را برعهده داشت ، تاکید کرد: اطمینان می دهم تونس آماده همه گونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، بازرگانی و فرهنگی در سطوح دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم کمیسیون مشترک همکاری ایران وتونس به نتایجی ملموس و در خدمت منافع دو کشور و ملت مسلمان و برادر دست یابد.

این مقام تونسی اظهار داشت: پیشبرد روابط و مناسبات ایران و تونس در همه عرصه ها مورد اهتمام و توجه مقامات ارشد دو کشور قرار دارد و بعداز پیروزی انقلاب تونس ، شرایط و ظرفیت های مناسبی برای تحقق این هدف راهبردی مهم فراهم شده است.

سمیر عبید تاکید کرد: باید گام هایی بلند و شتابان برای توسعه روابط و همکاری ها برداریم و بخش خصوصی دو کشور در این زمینه می تواند نقش کلیدی و اساسی ایفا کند.

نشست های کمیته های کاری یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس ساعت ۹:۳۰ صبح روز دوشنبه به وقت محلی در مرکز توسعه صادرات تونس آغاز شد.

نشست های کمیته های کاری ‘ اقتصادی و تجاری’ و’ فرهنگی و رسانه ای’ تا روز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر ادامه می یابد تا کارشناسان ایرانی و تونسی اسناد و موافقتنامه هایی را که قرار است روز پنجشنبه در پایان اجلاس اصلی کمیسیون مشترک به امضا برسد ، بررسی و نهایی کنند.

در جلسه افتتاحیه نشست های کمیته های کاری، ‘ حمید صافدل ‘ معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس کل توسعه تجارت ایران ، ‘ مهدی میرابوطالبی’ معاون امور بین الملل اتاق صنعت و بازرگانی ایران، ‘ پیمان جبلی ‘ سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، ‘ سمیر عبید’ مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بازرگانی و صنایع دستی تونس، ‘ محمد سعد’ رییس تونسی انجمن دوستی ایران و تونس وسفیر اسبق تونس در تهران و اعضای هیات های بخش دولتی و بخش خصوصی ایران و تونس حضور داشتند.

در پایان جلسه افتتاحیه، کمیته های کاری دو کشور در دو بخش دولتی و خصوصی و بطور جداگانه نشست های خود را آغاز کردند.

ناظران از یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس که بعداز پیروزی حرکت بیداری اسلامی مردم تونس برگزار می شود، به عنوان دومین گام بلند دو کشوربرای گسترش همکاری ها و روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی یاد کرده اند.

‘ مهدی غضنفری’ وزیر صنعت، معدن و تجارت ریاست طرفی ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس را برعهده دارد و ‘ بشیر زعفوری ‘ وزیربازرگانی و صنایع دستی تونس نیز از طرف این کشور ریاست طرف تونسی را عهده دار خواهد بود.

غضنفری قرار است روز چهارشنبه برای شرکت در این کمیسیون مشترک ایران وارد تونس شود.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۴۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.