تویوتا در ۱۲ ماه ۱۰ میلیون دستگاه فروخت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تویوتا در 12 ماه 10 میلیون دستگاه فروخت

تویوتا در ۱۲ ماه ۱۰ میلیون دستگاه فروخت

پرشین خودرو: شرکت تویوتا ژاپن، که بزرگترین شرکت خودروسازی جهان است، روز چهارشنبه اعلام کرد در یک سال منتهی به ماه مارس برای نخستین بار بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو فروخت.

به گزارش ممتازنیوز، گفته می شود شتاب خریداران خودرو در ژاپن برای خرید خودروهای ساخت این شرکت تا پیش از افزایش مالیات فروش، در افزایش بی سابقه فروش این شرکت موثر بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، این در حالی است که تویوتا پس از فراخوانی میلیون ها دستگاه از خودروهای خود در سراسر جهان به سبب مشکلات فنی مختلف، برای بازیابی اعتبار خود در زمینه ایمنی خودروها به سختی تقلا می کند.
این شرکت اعلام کرد در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۱۰ میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است که در مقیاس سالانه ۴٫۵ درصد افزایش داشته است و حد نصاب تازه ای در تاریخ فعالیت این شرکت محسوب می شود.
نزدیک ترین رقبای تویوتا — شرکت فولکس واگن آلمان و شرکت جنرال موتورز در آمریکا — میزان فروش خود را بر اساس تقویم سالانه اعلام می کنند اما تحلیلگران گفتند بعید است که این دو شرکت در هیچ دوره ۱۲ ماهه ای بیش از ۱۰ میلیون خودرو به فروش رسانده باشند.
شرکت بزرگ تویوتای ژاپن همچنین عنوان بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۲ را در اختیار دارد. این شرکت پارسال ۹٫۹۸ میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند.
تویوتا به فروش گسترده محصولات این شرکت در داخل ژاپن و نیز در بازارهای بزرگ خارجی ، از جمله در چین اشاره کرد که اکنون بزرگترین بازار خودرو جهان محسوب می شود.
این شرکت اعلام کرد فروش محصولات تویوتا در ژاپن با افزایش ۳٫۹ درصدی به رقم بی سابقه ۲٫۴ میلیون دستگاه رسید که سومین افزایش متوالی سالانه فروش محصولات این شرکت در داخل محسوب می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.