تویوتا قدرت اول خودروسازی در سال ۲۰۱۲

۱۲ام بهمن ،

شرکت تویوتا با فروش ۹٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو در سال قبل توانست در صدر جدول فروش خودرو قرار بگیرد و رقبای سرسختی همچون فولکس واگن و جی ام را پشت سر بگذارد . این افزایش فروش ۲۳ درصدی به لطف و رسیدن به این رکورد به لطف شرکت های فرعی ای همچون HINO موتورز و دایهاتسو صورت گرفته است . همچنین دو شرکت زیر مجموعه ی تویوتا یعنی لکسوس و سایون را ر این افتخارنیز نباید فراموش کرد .

آمار فروش تویوتا در نقاط مختلف دنیا به شرح زیر است :

در اروپا ۸۳۷,۹۶۹ دستگاه تویوتا و لکسوس (با افزایش فروش نزدیک به ۲ درصد)

درایالت متحده آمریکا ۲٫۰۸ میلیون دستگاه تویوتا ، لکسوس و سایون (با افزایش فروش نزدیک به ۲۷ درصد و مالکیت ۱۴٫۴ درصدی بازار خودروی ایالت متحده آمریکا)

در کل در تمام نقاط جهان به غیر از ژاپن ۷٫۳۳ میلیون دستگاه (افزایش فروش ۱۹ درصدی)

و اما در ژاپن ۲٫۴۱ میلیون دستگاه (با افزایش فروش ۳۵ درصدی)

در چین نیز به سبب مشکلات سیاسی و اختلافات ارضی ناشی از جزایر Senkaku/Diaoyu تویوتا برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ به بعد با کاهش فروش روبرو شده است .

و اما برنامه ی تویوتا برای سال جاری . آن ها می خواهند رکورد فروش خود را به ۹٫۹۱ میلیون دستگاه در سال برسانندکه این امر با توجه به کاهش ارزش واحد پول ژاپن ین ، سبب می گردد تا  تویوتا محصولاتی به مراتب اقتصادی تر نسبت به دیگر رقیب آسیایی خود ، یعنی کیا_هیوندایی به بازار عرضه کند .

در رده های پرفروش ترین برندها جی ام و فولکس واگن به ترتیب با ۹٫۲۹ و ۹٫۰۷ میلیون دستگاه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند .

مجله پدال
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.