“تو و من” بار فروش را بر دوش بازیگرانش انداخته است

محمدرضا لطفی منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فیلم سینمایی “تو و من” ساخته محمد بانکی گفت: “تو و من” در راستا و امتداد فیلم قبلی فیلمساز یعنی “دو خواهر” است و همچنین در طبقه بندی فیلم ها، جز فیلم های تجاری و آثاری است که برای گیشه و مخاطب عام ساخته می شود.
وی افزود: ساخت فیلم تجاری و مورد پسند مخاطب عام به گمان بسیاری از منتقدان که تصور می‌کنند کار راحتی است از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به شدت کار دشواری است.
لطفی ادامه داد: در سینمای بین الملل گاهی مشاهده می کنیم که ارزش یک فیلمسازی که برای مخاطب عام فیلم می‌سازد شاید خیلی بالاتر از کسانی باشد که در زمینه‌ی فیلم های خاص تر کار می‌کنند.
وی عنوان کرد: متاسفانه در ایران بدلیل رونق تولیدات دولتی آثار ساخته شده برای مخاطب عام جدی گرفته نمی شود و این وضعیت در سنیمای ایران باعث می‌شود که فیلم های تجاری از نوعی ضعف برخوردار باشند.
لطفی تصریح کرد: یکی از خصیصه های فیلم های تجاری و مخاطب عام استفاده از سوپراستارهاست “تو و من” در راستای یک فیلم تجاری است که خود این مسئله در وهله اول نه تنها بد، بلکه اتفاق خوبی است و کسی مخالف این مسئله نیست.
وی اظهار داشت: این نوع فیلم ها باید از یک استانداردی برخوردار باشند که متاسفانه “تو و من” از آن استفاده لازم و کافی برخوردار نیست.
لطفی بیان کرد: “تو و من” نه کارگردانی و نه فیلم نامه خوبی دارد و نه اینکه قصه سرگرم کننده ای دارد و تنها خواسته که بار فروش فیلم را برعهده یک بازیگر بگذارد که وجود این مسئله موجب می‌شود که فیلم آنگونه باید موفق عمل نکند.
وی افزود: متاسفانه محمد بانکی و سپاهان فیلم در دهه‌ی شصت کلید شده اند یعنی همگام با مخاطبان روز سینما جلو نرفتند در حالی که مخاطبان امروز سینمای ایران به شدت جلوتر از فیلمساز و تهیه کنندگان این فیلم هستند.
لطفی عنوان کرد: یکی از خصیصه های هنرمند، فیلمساز و سینماگر این است که با آثار روز دنیا در ارتباط بوده و جامعه شناسی داشته باشد و با شناخت مخاطب نیاز او را بداند.
وی اظهار داشت: این مسئله ای است که فیلمساز و تهیه کنندگان تو و من از آن بهره ای نبرده اند و فیلم های آن ها هنوز در فضای مخاطب های دهه‌ی شصت ساخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مخاطبی که امروز با یک انفجار رسانه در ارتباط است و آثار روز دنیا به راحتی در اختیارش است و می‌تواند با بسیاری از ابزارهای رسانه بهترین فیلم ها را دیده و وارد دهکده جهانی می شود نمی‌تواند با اینگونه فیلم ها ارتباط برقرار کند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.