تیراندازی کشتی آمریکایی به سوی قایق هندی

ماهیگیران هندی اظهار کردند کشتی آمریکایی بدون اعلام هشدار به سوی قایق هندی تیراندازی کرد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ ماهیگیران هندی که از حادثه تیراندازی یک کشتی آمریکایی به یک قایق هندی در آبهای امارات عربی متحده جان سالم به در بردند اعلام کردند کشتی آمریکایی بدون اعلان هشدار به سوی آنها تیر اندازی کرده است.

این اظهارات ماهیگیران هندی، ادعای مقامات آمریکایی را مبنی بر این که کشتی آمریکایی پس از نادیده گرفتن هشدارها از سوی خدمه قایق هندی برای دور کردن آن از کشتی آمریکایی به سوی آنها تیر اندازی کرد، به چالش می کشد. در این حادثه که روز دوشنبه رخ داد یک تبعه هندی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. نیروی دریایی آمریکا می گوید قایق هندی هشدارهای مکرر کشتی آمریکایی را نادیده گرفت و با سرعت به سوی این کشتی در حرکت بود.

این حادثه سبب افزایش تنش ها در آبهای خلیج فارس شده است جایی که نیروهای آمریکایی در پی افزایش حضور خود در این منطقه هستند. این ماهیگیران که به سبب جراحات وارده در بیمارستان بستری شده اند امروز سه شنبه اعلام کردند قبل از تیر اندازی کشتی آمریکایی هیچ پیام هشداری دریافت نکرده بودند.

 موتو مونیراج ماهیگیر بیست و هشت ساله هندی گفت:« ما هیچ پیام هشداری از کشتی آمریکایی دریافت نکردیم. آنها ناگهان به ما تیراندازی کردند.»


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.