تیغ جراحی نمایندگان این بار بر پیکر قانون مدیریت خدمات کشوری/ یک فوریت طرح اصلاح این قانون تصویب شد

۲۸م آذر ،

نمایندگان با یک فوریت طرح اصلاح ماده ۳۲ الحاق دو تبصره به ماده ۴۴ و ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیممتازنیوز،   نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح اصلاح تبصره ماده ۳۲ و الحاق دو تبصره به مواد ۴۴ و ۴۵ قانون مدیریت کشوری موافقت کردند.

این طرح که به صورت دو فوریت توسط مهرداد باهوج لاهوتی نماینده لنگرود مطرح شد با ۱۰۸ موافق، ۵۰ مخالف و۲۱ ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر با مخالفت مواجه شد.

در ادامه  یک فوریت این طرح مورد رأی گیری قرار گرفت که این بار با ۱۰۳ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر به تصویب رسید.

براساس این گزارش ماده واحده این طرح تصریح می کند:

ماده واحده:

الف: تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۸/۱۳۷۶ به شرح ذیل اصلاح می گردد:

تبصره- دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با تأیید شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بدون تعهد استخدامی اشخاصی را به صورت ساعتی و یا قراردادکار معین برای انجام وظایف پست‌های سازمان یا غیر آن بکار گیرند.

ب-تبصره ذیل به ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری الحاق می‌گردد:

تبصره- در موارد خاص استخدام اشخاص با تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تا سقف ۵ درصد مجوز طرح استخدامی و سالانه حداکثر ۵ نفر در هر دستگاه در مواردی که سهم ۵ درصد مذکور از ۵ نفر کمتر می‌باشد و نیز برای مشاغل حساس برای شورای مدیریت به سرمایه انسانی و از طریق آزمون کتبی یا مصاحبه اختصاصی و عمومی بدون نشر آگهی صورت می پذیرد.

پ تبصره ذیل به عنوان تبصره ۵ به ماده ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه می گردد:

تبصره ۵- تبدیل وضع نیروهای قراردادی دستگاه‌های اجرایی به پیمانی با رعایت سایر شرایط الزامی مشروط به اینکه فرد سه سال متوالی و یا ۵ سال متناوب به نحوی که ۲ سال آن منتهی به زمان تبدیل وضع باشد و سابقه اشتغال داشته باشد بدون نیاز به نشر آگهی امکان پذیر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.