تیم ملی فوتبال زامبیا بهترین تیم قاره افریقا شد

۳۰م آذر ،

زامبیا با پیروزی بر ساحل عاج یک قدرت فوتبال افریقا در فینال جام ملت های این قاره با اختلاف اندک توانست به افتخار برترین تیم افریقا دست یابد.

این کشور جنوب افریقا با مغلوب کردن ساحل عاج یک نامزد دیگر تیم برتر و همچنین تیم رو به رشد کیپ ورد را پشت سر گذاشت و موفق شد به دور بعدی جام ملت ها صعود کند.

در مراسمی که در پایتخت غنا برگزار شد ، ارو رو نار سرمربی فرانسوی زامبیا نیز که نقش کلیدی در بهبود این تیم داشت به عنوان سرمربی برتر سال معرفی شد .

تیم فوتبال زنان گینه استوا که میزبان و قهرمان هشتمین جام ملتهای فوتبال زنان بود نیز به عنوان بهترین تیم زنان برگزیده شد.

گینه در فینال، افریقای جنوبی را شکست داد و به دومین عنوان قهرمانی خود در رقابتی که عمدتا تحت سلطه نیجریه قهرمان شش دوره مسابقات قرار دارد، دست یافت .

اما پنجشنبه شب ، برای مصر شبی پراز جوایز متعدد بود و باشگاه الاهلی مستقر در قاهره به عنوان بهترین باشگاه قاره پس از تضمین قهرمانی خود در لیگ، قهرمانان کنفدراسیون فوتبال افریقا شد.

محمد ابوتریکه ستاره این باشگاه جایزه بهترین بازیکن سال مستقر در افریقا را به خانه برد.

محمد صلاح ۲۳ ساله به عنوان خوش آتیه ترین پدیده فوتبال مصر پس از به ثمر رساندن گل در سه بازی از چهار بازی تیم زیر ۲۳ ساله های کشورش در المپیک لندن معرفی شد.

محمد الجوهری در این شب برنده چهارمین جام مصر بود و این جایزه حماسی به دلیل موفقیت وی در طول ۷۴ سال فعالیت حرفه ای در رده های باشگاه و ملی به وی اهدا شد.

ریگوبرت سونگ مدافع کامرون نیز به عنوان یک اسطوره فوتبال افریقا معرفی شد و داوران نقش وی را در کسب دو عنوان قهرمانی افریقا مد نظر قرار دادند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.