تکذیب حمله سایبری به تاسیسات برق کشور

۶ م دیماه ، ایسنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو خبر حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندر‌عباس در ماه‌های اخیر را به شدت رد کرد و گفت: در چند ماه اخیر هیچ‌گونه حمله سایبری به تاسیساتمان صورت نگرفته است.

میثم جعفرزاده با تاکید بر این‌که سیستم کنترل برق ما دارای امنیت بالایی است، گفت: مجموعه توانیر به‌طور مرتب رصد کامل دارد و هیچ حمله سایبری صورت نگرفته است.

وی افزود: از سال ۲۰۰۹ با توجه به شرایط سایبری آمریکا تهدید شدیم که حمله سایبری در حوزه انرژی ایران اتفاق می‌افتد، اما در استان هرمزگان حمله اینترنتی صورت نگرفته و در حال حاضر همه به صورت آنلاین کار می‌کنند.

مشاور وزیر نیرو با بیان این‌که هیچ وقت وقفه‌ای در کارها صورت نگرفته، گفت: تا این لحظه مجموعه آسیبی از ناحیه‌ی حمله سایبری ندیده است.

جعفرزاده در مورد میزان آسیب مجموعه آب و برق از زمان تهدید ایران گفت: تا این لحظه مشکلی بروز نکرده و به صورت خاص خسارت بسیاری به مجموعه نرسیده است. سیستم کنترل ما دارای امنیت بالایی است و مجموعه‌ی دیسپاچینگ نیز قدرت مانور بالایی دارد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در مورد تشکیل قرار‌گاه‌های سایبری، پرتوی و زیستی نیز گفت: مدت‌ها است که سازمان ما در این زمینه کار می‌کند و وظیفه‌ی استانی است که این سه قرار‌گاه در استان‌ها شکل بگیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان با اشاره به حملات سایبری علیه واحدهای صنعتی کشور، از خنثی‌سازی حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس در ماه‌های اخیر خبر داد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.