تکرار/اقدامی برای حل بحران دریاچه ارومیه نشود، از اهرم استیضاح استفاده می‌کنیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی‌ که اقدام موثری برای نجات دریاچه ارومیه صورت نگیرد مجلس به اهرم سوال و استیضاح برای حل این بحران متوسل خواهد شد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه درمجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستور مجدد رئیس جمهور برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه گفت: این طرح بهترین طرح عملیاتی برای احیای دریاچه ارومیه است چرا که مطالعات انجام گرفته در این خصوص بسیار مطلوب و برآورد هزینه آن ناچیز است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور در این خصوص دستور صریح صادر کرده و با توجه به اینکه برای این موضوع در قانون بودجه، اعتبار تخصیص داده شده وزارت نیرو باید سریعا در این خصوص اقدام کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت به انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه سرعت بخشیده و از نابودی این دریاچه پیشگیری کند چرا که تاکنون تصمیمات بسیاری برای نجات دریاچه ارومیه اتخاذ شده اما این تصمیمات یا رنگ اجرا به خود نگرفته و یا به نتیجه نهایی نرسیده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به قول مساعد وزیر نیرو برای ارائه این طرح به پیمانکار برای اجرا افزود: براین اساس مقرر شده آب رودخانه ارس از طریق خوی و سلماس در مسیری به طول ۱۱۷ کیلومتر به دریاچه ارومیه منتقل شده و فرآیند احیای این دریاچه عملی شود.

قاضی‌پور با اشاره به تشکیل فراکسیون حمایت از دریاچه ارومیه در مجلس گفت: با وجود تأکیدات مکرر و دستورات چندباره رئیس جمهور برای حل بحران مذکور چنانچه اقدام موثری در این زمینه صورت نگیرد، مجلس از اهرم سوال و استیضاح برای حل این مسئله ملی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.