تکلیف حذف کنکور باید به سرعت روشن شود/نظام ۳-۳-۶ نیازمند بررسی های بیشتر است

۳۱فروردین۱۳،

از سال آینده هیچ قانونی در کشور مبنی بر اجرایی شدن کنکور وجود ندارد و باید در خصوص نحوه برگزاری آن تصمیمات جدی گرفته شود.

دکتر زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید هرچه سریعتر تکلیف حذف کنکور مشخص و از سال آینده هیچ قانونی در کشور مبنی بر اجرایی شدن کنکور وجود ندارد.

وی افزود: دغدغه های بسیاری هم در حوزه آموزش و پرورش و هم در آموزش عالی وجود دارد و در بحث نظام ۳-۳-۶ یا همان ۴ دوره سه ساله آموزش و پرورش نیز مسائل ناگفته بسیاری وجود دارد که هنوز بررسی نشده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیونی است که در عرصه آموزش باید بعد نظارتی را دنبال کند خاطر نشان کرد: اجرای نظام آموزشی ۳-۳-۶ چیزی نیست که ما را راضی کند بلکه ما در این حوزه باید به بحث های چالشی بیشتر بپردازیم و این نظام و نحوه اجرایی شدن آن را به صورت بیشتر با مسئولین آموزش و پرورش بررسی نماییم.

وی تصریح کرد: قرار بود تغییر نظام آموزشی تدوین و سپس تصویب شود یعنی قرار بود اول معلم تربیت شود و بعد نظام آموزشی ۳-۳-۶ را به اجرا در آوریم اما اکنون شاهد اجرای شتاب زده این قانونیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.