تکمیلی/ ملانشون از طرفداران خود خواست در دور دوم به اولاند رای دهند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۴
ژان-لوک ملانشون، نامزد چپ تندرو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که روز یکشنبه در دور نخست به جایگاه چهارم دست یافت، از طرفداران خود خواست ششم ماه مه در دور دوم انتخابات با رای دادن به فرانسوا اولاند زمینه شکست نیکلا سارکوزی را فراهم کنند.
ملانشون که بر اساس برآوردها از ده ممیز هشت دهم درصد تا یازده ممیز هفت دهم درصد آرا را کسب کرده است، خطاب به طرفداران خود در پاریس گفت « من از شما تقاضا می کنم ششم مه، بدون اینکه در مقابل
(رای خود) چیزی بخواهید، برای فراهم ساختن زمینه شکست سارکوزی درنگ نکنید ، گویی برای پیروزی خود من در انتخابات شرکت می کنید ».
بلانشون افزود « باید محور سارکوزی- مرکل را در فرانسه بشکنیم ».
اوا ژولی، نامزد سبزها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که بر اساس برآوردها دو تا دو ممیز دو دهم درصد آرا را کسب کرده است، نیز از طرفداران خود خواسته است ششم ماه مه در دور دوم انتخابات به اولاند رای دهند.
ملانشون با تجزیه و تحلیل نتایج دور نخست انتخابات اعلام کرد « به نظر می رسد مردم ما کاملا مصمم هستند صفحه دوره سارکوزی را ببندند ».
ملانشون گفت « ما نیروی سیاسی جدیدی بودیم، تنها نیرویی که در این انتخابات متولد و ظاهر شدیم، و از این به بعد کلید نتایج انتخابات در دست ماست. من از شما می خواهم این مسئولیت را به طور کامل به عهده بگیرید ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ژان-لوک ملانشون شصت ساله پدیده این رقابت بود. این وزیر سابق و سناتور سوسیالیست که با کمونیست ها ائتلاف کرده، می خواهد با پشت کردن به لیبرالیسم و بازارهای اروپایی، در فرانسه جناح چپ را از نو سازماندهی کند.
۱۵۲/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.