تکواندوی ایران ظرفیت قهرمانی جهان را دارد

سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران تاکید کرد: تیم ملی تکواندوی جمهوری اسلامی ایران برای افتخارآفرینی و کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی، پتانسیل لازم را دارا است .

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، فریبرز عسگری ضمن اشاره به پیروزی های تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات قاره ای اروپا و آسیا در مسکو گفت: نتایج مسابقات نشان داد تکواندوکاران ایران از تکنیک و آمادگی بدنی بالایی برخوردارند و می توانند در رقابتهای جهانی تکواندو در جزایر اروبا پیروزیهای خود را تکرار کنند.
 وی با بیان اینکه تیم ملی تکواندوی ایران با ۸۰ درصد آمادگی در مسابقات بین قاره ای اروپا آسیا در روسیه شرکت کرد، افزود: مسابقات مسکو در واقع رقابتهای تدارکاتی بود و در آن توانستیم اشکالات تیم را دریافته و آن را برطرف می کنیم.
 سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران با اشاره به برتری غرورآفرین برابر تیم منتخب اروپا گفت: تیم ملی ایران این پیروزی را در شرایطی بدست آورد که با تمام اعضای خود در مسابقات حاضر نشده بود. وی افزود: این پیروزی ایران برای ما قابل پیش بینی بود زیرا که تیم ایران دارای عنوان قهرمانی جهان است و روحیه بالای تکواندوکاران ایرانی ، نتیجه بازی را به نفع ما رقم زد.
عسگری خاطرنشان کرد: تیم ایران شامل هشت تکواندوکار در برابر تیم منتخب اروپا قرار گرفت که از ورزشکاران قدرتمندی از کشورهای روسیه، لوکزامبورگ، کروواسی، ارمنستان و اوکراین تشکیل شده بود و رقابت ها در دو دور میان دو تیم تنگاتنگ بود.
 سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان در این خصوص خاطرنشان کرد: ورزشکاران ایرانی توانستند در دو دور متوالی تیم اروپایی را شکست دهند و با این پیروزی درخشان، برتری خود را بر حریفانمان را به نمایش گذاشتیم. وی افزود: در مسابقات انفرادی هم نتایج خوب بود که سطح آمادگی عالی تکواندوکاران ایرانی را نشان داد و با برگزاری اردویی در هفته های آینده، تیم را برای میادین معتبر جهانی و تکرار پیروزیهای بدست آمده ،آماده خواهیم کرد. سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در پایان از فدراسیون تکواندوی کشورمان به سبب حمایت از تیم و کمک برای رفع مشکلات آن تشکر و قدردانی کرد. رقابت های تکواندو بین قاره ای آسیا و اروپا در مسکو برگزار شد و در مجموع ۴۰ ورزشکار از پنج تیم از آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، مغولستان، ازبکستان، تایوان و اردن و ۱۰ تیم هم از کشورهای اروپایی شامل روسیه، اوکراین، سوئد، فرانسه، لوکزامبورگ، ایتالیا، انگلیس، ارمنستان، کروواسی و یونان با یکدیگر رقابت کردند. اعضای تیم ملی ایران در این مسابقات ˈمحمد باقری معتمدˈ، ˈعلیرضا نصر آزادانیˈ، ˈبهزاد ایلخانیˈ، ˈمهران عسگریˈ، ˈجلال خدامیˈ ، ˈکورش رجلیˈ ،ˈفرزاد عبدالهیˈ و ˈمسعود حجی زوارهˈ بودند./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.