تک نرخی شدن ارز سبب ایجاد رقابت در تولید و فروش محصول می‌شود

۰۶اردیبهشت،

5438.jpg

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: تک نرخی‌شدن ارز رانت‌خواری را از بین برده، سبب حفظ حقوق مصرف‌کننده و رقابت در تولید و فروش بهتر می‌شود.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در ابتدای راه‌اندازی مرکز مبادلات برای لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه ارز مبادلاتی در نظر گرفته نشده بود.

وی تصریح کرد: با برگزاری جلسات متعدد توانستیم برای واردات این محصولات ارز مبادلاتی دریافت کنیم که تا به این لحظه اشخاص اندکی از این ارز استفاده کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: چند نرخی بودن ارز رانت خواری، از بین بردن فضای رقابت و ضایع شدن حق مصرف‌کننده را در پی داشت.

درستی با اشاره به این که دلار باید به یک ثبات نسبی برسد افزود: در این مدت که کشور دچار چند نرخی ارز شده است دستگاه‌های مرتبط نظارت آنچنانی بر عرضه کنندگان کالا نداشتند تا مشخص شود که قیمت‌گذاری محصولات با چه نوع ارزی انجام می‌شود زیرا بعضی واردکنندگان که ارز مبادلاتی دریافت کرده بودند محصول خود را با نرخ ارز آزاد قیمت‌گذاری و به فروش رساندند.

به گفته وی تلفن جز سبد خانوار است که تنوع بسیار و فن‌آوری روز را به همراه دارد و مردم بیشتر به دنبال دیگر مزیت های تلفن های همراه می باشند تا صحبت کردن با آن.

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه یادآور شد: عرضه و تقاضا امسال یکسان بوده و هیچ کمبودی احساس نمی‌شود و بیشتر محصولات صوتی تصویری به صورت قانونی و از مبادی قانونی به کشور وارد می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.