تیم ملی فوتبال ایران اسیر بازیکنان ناکارآمد ومربی پرادعا

به گزارش ایرنا، حضور در جام جهانی فوتبال که بزرگترین رویداد ورزشی جهان پس از المپیک بشمار می رود برای مردم هرکشوری آرزو تلقی می شود، اما به نظر می رسد، مردم ایران برای رسیدن به این آرزو هیچگاه نباید روی آرامش را به خود دیده و هرسال باید شاهد هنرنمایی مسولان فدراسیون، کادر فنی و البته بازیکنان تیم ملی فوتبال باشند.

دوسال قبل و زمانی که هدایت تیم ملی ایران به ˈکارلوس کی روشˈسپرده شد، فوتبالدوستان ایران در انتظار تیمی یکدست و جوان از سوی این مربی پرتغالی بودند.

در حالیکه، یک نگرانی در ذهن علاقه مندان و البته کارشناسان وجود داشت و آنهم این بود که کی روش هیچگاه سرمربی خوبی نبوده و همگان از وی به عنوان یک دستیار خوب یاد می کردند.

دلیل این نگرانی ها این بود که کی روش در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال به عنوان سرمربی کارنامه خوبی نداشت وبه نظرمی رسید وی در ایران هم با این همه ادعا که به غیراز خود فردی دیگری را به عنوان مربی قبول ندارد، روزگار خوبی را پیش روی خود نداشته باشد.نگرانی هایی که در حال تحقق یافتن است، زیرا اکنون تیم ایران از۳ دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی تنها چهار امتیاز کسب کرده است، آن هم با خوش شانسی.

این تیم تنها یک گل به ثمر رسانده که آنهم در دقیقه ۹۴ برابرازبکستان بود و در ۲ دیدار بعدی مقابل تیم های درجه دوم و سوم آسیا یعنی قطر و لبنان، حرفی برای گفتن نداشت.

بازیکنان پابه سن گذاشته که درسال های گذشته افتخاری برای فوتبال ایران به ارمغان نیاورده و در جام ملت های آسیا و مقدماتی جام جهانی ناموفق بوده اند اینبار نیز همان راه قبلی را پیش گرفته اند.

جالب این است که باوجود بازی های بسیار ضعیف برخی ازآنان درلیگ، بازهم به اردو دعوت شده و به عنوان بازیکن ثابت تیم ملی به میدان می روند .

تیم ملی جای بهترین هاست اما به نظر می رسد تیم ملی ایران تنها برای چند بازیکن مشهور است که با وجود نمایش تاسف بار در مسابقات باشگاهی هیچگاه جای خود را در تیم ملی از دست نمی دهند.

تیم ملی ایران تا چه زمانی باید هادی عقیلی، جواد نکونام، علی کریمی، پژمان نوری و محمدرضا خلعتبری را درترکیب اصلی خود ببیند وچرا این نفراتی که درفوتبال باشگاهی هم حرفی برای گفتن ندارند جای جوانان شایسته را در فوتبال ملی بگیرند.

کدام مربی، در ترکیب خود ازبازیکنی چونˈمسعود شجاعیˈ که بیش از یکسال و نیم است به دلیل مصدومیت بازی نکرده، استفاده می کند.

به یاد نداریم بازیکنی که در باشگاه خود روی سکو و یا در بهترین حالت روی نیمکت نشسته است به تیم ملی دعوت شده ودرترکیب قراربگیرد. به جز در تیم ملی ایران که نفراتی ازقبیل محمدنوری وکریم انصاری فرد پس از نمایش ضعیفشان در پرسپولیس در تیم ملی بازی می کنند.

کی روش که درعرصه مربیگری هیچکدام ازهمکاران ایرانی خود را قبول نداشته وهر بار صحبت های آنان را از روی غرض ارزیابی می کند، تیم ملی ایران را به تیمی ابتدایی در سطح آسیا تبدیل کرده است.

با این وضعیت باید در انتظار چندمین شاهکار فدراسیون فوتبال باشیم تا خدای ناکرده برای دومین بار پیاپی در بزرگترین فدراسیون کشور، دو بار عدم راهیابی به جام جهانی ثبت شود.

ورزشی**۳۷۸۳**۱۵۹۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.