تیم ملی کشتی آزاد کشورمان باکو را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش ایرنا ، اعضای تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با بدرقه کارکنان سفارت جمهوری اسلامی اسلامی ایران و مسئولان برخی از نهادهای ایرانی در باکو به همراه جام قهرمانی ، بامداد دوشنبه عازم کشورمان شدند.

کاروان تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشتی گیر و شش کادر فنی روز بیستم اردیبهشت ماه سال جاری برای شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی وارد باکو شد و پس از دو جلسه تمرین روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه در مصاف با تیم های ترکیه ، گرجستان ، ژاپن ، امریکا و جمهوری آذربایجان موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در آستانه المپیک لندن شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران عصر روز ۲۴ اردیبهشت ماه جاری در شهر باکو ، پایتخت جمهوری آذربایجان با شکست تیم ملی کشتی جمهوری آذربایجان میزبان این مسابقات ، عنوان قهرمانی جام جهانی سال ۲۰۱۲ کشتی آزاد را از آن خود کرد.

دیدار نهایی این مسابقه ها، بعدازظهر امروز (یکشنبه) بین تیم های ملی کشتی آزاد ایران و جمهوری آذربایجان در مجموعه ورزشی المپیک سرحدچی باکو برگزار شد و تیم کشتی ایران در نبردی نا برابر و

نا عادلانه به سود تیم کشور میزبان، توانست با نتیجه ۴ بر ۳ تیم جمهوری آذربایجان را شکست داده و به مقام قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد برسد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران ضمن کسب جام جهانی در شهر باکوی جمهوری آذربایجان، انتقام شکست سه سال پیش خود در دیدار فینال پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۰۹ در تهران مقابل تیم جمهوری آذربایجان را گرفت و با قهرمانی در خاک جمهوری آذربایجان، در واقع اقدامی تلافی جویانه کرد.

مسابقه تیم های ایران و جمهوری آذربایجان در شرایطی بسیار نابرابر و جوی ملتهب و کاملا یک طرفه به سود تیم کشور میزبان برگزار شد و تیم جمهوری آذربایجان برای رسیدن به مقام قهرمانی همه عوامل و امکانات خود را برای کسب عنوان قهرمانی فراهم کرده بود.

دلاور مردان ، شجاع و توانمند کشتی آزاد ایران به رغم شرایط نا برابر و در حالی که کشور میزبان همه عوامل و امکانات را برای رسیدن به مقام قهرمانی از قبل مهیا کرده بود، از همان نخستین مبارزه خود در نبرد تیم به تیم ایرانی ها و آذربایجانی ها، طوفانی و جنگنده ظاهر شدند به طوری که سر‌انجام، مدال طلا و جام جهانی ۲۰۱۲ کشتی جهان را از دست ‘ رافایل مارتینتی’ رییس فدراسیون بین المللی کشتی فیلا دریافت کردند.

خاورم/۱۱۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۳۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.