تیم کشتی آزاد جوانان ایران قهرمان آسیا شد

با ۴ طلا، ۳ نقره و یک برنز

تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان به مقام نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان دست یافت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و جوانان آزادکار کشورمان با توجه به ناداوری های صورت گرفته و اعمال نفوذ کشور میزبان با کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز و کسب ۷۵ امتیاز با شایستگی به قهرمانی دست یافتند و تیم قزاقستان دوم شد.

بر این اساس نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم فرزاد عموزاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم جاویر از هند را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت وی در این مرحله مقابل یوکی تاکاهاشی از ژاپن شکست خورد وبه دیدار رده‌بندی راه یافت وی در دیدار رده بندی یو سئو هونگ از کره جنوبی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم آرش دنگسرکی در دور نخست هون جی یون از کره جنوبی را با نتایج ۱- صفر و ۳- صفر شکست داد وی در دور بعد در دو تایم ماساکازو کومویی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت دنگسرکی در این مرحله نیز با شکست میرجان آشیروف از قزاقستان به دیدار فینال راه یافت. دنگسرکی در دیدار فینال باجرانگ از هند را با نتایج ۶- صفر و ۲- ۱ شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۶ کیلوگرم علی اصغر جبلی در دور نخست با نتایج ۱- صفر و ۳- ۱ از سد ماماتوف از قرقیزستان گذشت وی در دور بعد نیز لی سئونگ بونگ از کره جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رفت جبلی در این مرحله راها پراوین از هند را با نتایج ۱- صفر و ۲- ۱ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال بولات ساکایف از قزاقستان را در دو تایم و با نتایج مشابه ۱- صفر شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی شفیع زاد در دور نخست یان ژلینگ از چین را شکست داد وی در دور بعد نیز از سد شابردیف از ترکمنستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یاف. شفیع زاد در این مرحله نیز با شکست عبدل کوچافر از افغانستان به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال مقابل ابوبکر تورگایف از قزاقستان با نتایج صفر – ۵ ، صفر- ۴ مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۸۴ کیلوگرم محمد جواد ابراهیمی در دور نخست مقابل شاوکاتجان از ازبکستان به برتری دست یافت وی در دور دوم یرالی عبدراشف از قزاقستان را برد ابراهیمی در مرحله نیمه نهایی نیز باتدورج نامخای از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال در برابر سومور از هند با نتایج ۳- ۲ و ۳- صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۹۶ کیلوگرم احسان زندیه پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ریو هو مین از کره جنوبی را با نتایج ۱- صفر و ۳- صفر شکست داد وی در مرحله نیمه نهای نیز شو یاسودا از ژاپن را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. زندیه در دیدار فینال مقابل اینکار یرموکانبت از قزاقستان با نتایج صفر- ۵ و ۱- ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در روز نخست این رقابت‌ها نیز در وزن ۵۰ کیلوگرم حمید خلیلی در کشتی نخست خود با نتایج ۲- صفر و ۴- صفر ژیرگال عبدی کریمولوف از قرقیزستان را شکست داد وی در مرحله نیمه نهایی پارک جون چانگ از کره جنوبی را با نتایج ۱- صفر و ۳- صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. خلیلی در دیدار فینال مغلوب کوردین ولادمیر از قزاقستان شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم نیز عبداله قمی در کشتی نخست خود دونگ هاجینگ از چین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت وی در این مرحله کیم جی یونگ از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. قمی در دیدار فینال نیز استندر از هند را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.