ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی/ نفت ایران در محدوده ۱۱۱ دلار

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نفت ایران در بازارهای جهانی شرایط خوبی را طی می کند تا جایی که نفت سبک ایران در مرز ۱۱۱ دلار مورد داد و ستد قرار می گیرد.

رضا پدیدار عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: قیمت نفت در بازارهای جهانی ثابت است و در مقایسه با ماه های اخیر روند نزولی داشته تا جایی که نفت سبک آمریکا در بورس نیویورک ۹۰ دلار و ۱۴ سنت است که نزدیک به ۲ دلار کاهش را در بازار شاهد بوده است.

وی تصریح کرد: نفت برنت دریای شمال در بورس لندن با ۴ دلار کاهش در معاملات الکترونیکی ۱۱۰ دلار و ۱۶ سنت و نفت خام آمریکا با ۳٫۸ درصد افت نسبت به سال گذشته در بازار به فروش می رسد.

پدیدار اظهار داشت: میانگین وزنی سبد نفتی اوپک ۱۰۹ دلار و ۷۷ سنت، نفت سبک ایران ۱۱۱ دلار و نفت سنگین در محدوده ۱۰۸ دلار مورد معامله قرار می گیرد.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفتی گفت: تقاضای نفت خام آمریکا کاهش پیدا کرده و در مجموع ۱۸ میلیون و ۱۸۲ هزار بشکه در روز مصرف می شود و تقاضای نفت خام  این کشور در بازار در پائین ترین سطح قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مصرف بنزین آمریکا در ماه سپتامبر به بیش از ۲ درصد و در مجموع به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز می رسد به طوری که ۵۷٫۶ درصد تقاضای نفت خام آمریکا از طریق واردات تامین می شود.

پدیدار تاکید کرد: پیش بینی می شود با توجه به فرارسیدن فصل سرما قیمت نفت تا ۱۲۰ دلار افزایش پیدا کند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.