ثبت‌نامی‌های نهضت ملی مسکن در آستانه یک میلیون

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام بیش از ۹۸۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن تا هفدهم آبان ماه خبر داد.

ثبت‌نامی‌های نهضت ملی مسکن در آستانه یک میلیون

به گزارش ممتاز نیوز، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان این وزارتخانه انجام شد، ضمن تشریح آخرین اقدامات وزارتخانه متبوع برای پیشبرد نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، فرصتی ۳ ماهه برای نیازسنجی کشور در حوزه مسکن و تامین زمین تعیین شده بود، اما این اقدام ظرف مدت ۲۰ روز انجام و ثبت نام طرح در تاریخ ۲۸ مهرماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه اکنون نیاز زمین برای همه شهرهای کشور در مدت ۴ سال مشخص شده است، افزود: در مرحله اول، ثبت‌نام در ۴۶۰ شهر که اراضی در آن‌ها مشخص شده بود، آغاز شد و به تدریج با مشخص شدن وضعیت شهرهای جدید، این تعداد به بیش از ۵۲۰ شهر افزایش یافت.

محمودزاده ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۸۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند. لازم به ذکر است که برای تامین آسایش مردم، ثبت نام در این طرح محدودیت زمانی ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی احداث می‌شود. برای سایر دهک‌ها نیز به تناسب سهمیه در نظر گرفته شده است. همچنین ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و ۴۰۰ هزار واحد در بافت موجود شهری احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات واحدهای مسکونی با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و برای تهران ۴۵۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۲۵۰ میلیون تومان است.

محمودزاده با اشاره به آمادگی برای آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی افزود: تاکنون اخذ پروانه، طراحی نقشه و انتخاب پیمانکار برای احداث ۱۶۵ هزار واحد مسکونی انجام شده که کار بسیار بزرگی است. از این تعداد احداث ۵۴۰۰ واحد مسکونی در سفرهای استانی رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این طرح بیشترین حمایت از دهک‌های اول تا سوم درآمدی انجام می‌شود، گفت: تسهیلات ساخت مسکن ۸۰ درصد از هزینه ساخت واحدهای مسکونی را پوشش خواهد داد. مبالغی نیز به عنوان کمک بلاعوض در قالب تفاهم با بنیاد مستضعفان و از محل ایجاد ارزش افزوده برای این بنیاد توسط وزارت راه و شهرسازی اعطا خواهد شد. در این طرح زمین، انشعابات و صدور پروانه ساختمانی رایگان است و مالیات ساخت نیز یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حمایت در این طرح هوشمند و مبتنی بر توان پرداخت خانوار است و هرچه قدر توان مالی افزایش یابد، خدمات کمتر خواهد شد. همچنین برای حفظ سطح ساخت‌وساز موجود در کشور برنامه‌ریزی شده و به بخش خصوصی تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد اعطا می‌شود. در صورت تخصیص واحدهای ساخته شده توسط بخش خصوصی به دهک‌های پایین درآمدی، تسهیلات با تخفیف ارائه خواهد شد.

محمودزاده در انتها گفت: در این طرح همچنین برای اولین بار مبحث اجاره‌داری حرفه‌ای دیده شده و کارمزد آن برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی ۵ درصد و برای سایر دهک ها ۱۲ درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.