ثبت نام پزشکان خانواده از ۲۹ هزار نفر گذشت

قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت و رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده اعلام کرد ثبت نام پزشکان خانواده از ۲۹۰۰۰ نفر گذشت.

به گزارش گروه علمی پزشکی  باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت دکتر محمد شریعتی گفت: سرعت اجرای برنامه پزشک خانواده خوب است و ثبت نام پزشکان خانواده در سایتwww.1590.ir از ۲۹۰۰۰ نفر گذشته است.
وی افزود: پزشکان هر استانی که تعدادشان به حد قابل قبولی برسد زمان ثبت نام مردم در این برنامه در آن استان اعلام می شود.
رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده با اشاره به آغاز این برنامه در استان های تهران و فارس وسیستان و بلوچستان گفت: برخی استان های دیگر مثل مازندران، کردستان در نوبت افتتاح هستند.
وی افزود: ثبت نام پزشکان سقف ندارد، چون قدرت انتخاب مردم را بالاتر می برد. یعنی ما سقفی برای تعداد پزشکان ثبت نامی نگذاشته ایم.
رییس ستاد اجرایی برنامه ملی پزشک خانواده ادامه داد: جزییات نحوه ثبت نام مردم در برنامه پزشک خانواده را به زودی اعلام می کنیم.
قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت  مردم در کل به دو صورت می توانند ثبت نام کنند. یا با مراجعه حضوری به مرکز مجری پزشک خانواده یا از طریق سایت www.1590.ir بدین شکل که هر زمانی که برنامه در استانی شروع شد موقع ثبت نام مردم هم فرا می رسد.
دکتر محمد شریعتی با اشاره به مهلت ثبت نام مردم در پزشک خانواده افزود: در هر استان برنامه دوران گذار و ثبت نام مردم سه ماه پس از آغاز برنامه است. بعد از آن هم کسانی که جدید اضافه می شوند می توانند ثبت نام کنند ولی دیگر بعد از سه ماه خدماتی که به آنها ارائه می شود طبق روال سه ماه اولیه نخواهد بود.
قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت در خصوص اعلام انجمن اپتومتریست ها در خصوص  تعریف نشدن جایگاه آنان در برنامه پزشک خانواده گفت: خیلی از دوستان توقع دارند همه مشکلات نظام سلامت و دست اندرکاران آن را برنامه خانواده یکجا حل کند. با اجرای این برنامه هیچ خدمتی که قبلا وجود داشته و تحت پوشش بیمه بوده است کنسل نمی شود.
رییس ستاد اجرایی پزشک خانواده تصریح کرد: الان نسخه ۰۲ پزشک خانواده در حال اجراست و اگر نقصی در کار هست جای گسترش و توسعه متناسب با آن وجود دارد./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.