ثبت و ساماندهی بیش از ۱۸۰۰ کانون محلی در منطقه ۱۴

فروردین ۱۴۰۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۴ از ثبت و ساماندهی بیش از هزار و ۸۰۰ کانون محلی در منطقه خبر داد.

 محمد سیفی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در همین راستا هر یک از محلات منطقه، از ۷۳ کانون تشکیل شده که در مجموع می توان گفت بیش از هزار و ۸۰۰ کانون محلی درمنطقه نیز فعال است.
وی افزود: کانونهای  محلات با اهدافی همچون تقویت مهارتهای و توانمندی های فعالیت گروهی و داوطلبانه اقشار اجتماعی، توانمندسازی اقشار جامعه از طریق فعال سازی ظرفیت ها و فرصت های مردمی، شناسایی، ساماندهی و حمایت از تشکل های داوطلب آموزش محور در سطح محلات، تقلیل و کاهش هزینه های مدیریت شهری از طریق ارتقای دانش و مهارتهای شهروندی، ایجاد انگیزه مشارکت در شهروندان به منظور همیاری در حل مسائل و معضلات شهری تقویت رفتارهای مطلوب شهروندی، ایجاد روحیه تعاون و همکاری است.
سیفی پور اظهار داشت: به سمت مدیران محلات خانه های ۱۴ گانه در سرای محلات با حضور پر رنگ شهروندان که می توان گفت تا حد زیادی به هدف ارتقاء سطح مشارکت گسترده در مدیریت نوین شهری دست پیدا کرده اند.
وی تصریح کرد: این خانه ها شامل خانه قرآن و عترت، خانه کتاب، خانه فرهنگ و هنر، خانه پژوهش، خانه فناوری اطلاعات، خانه علم و زندگی، خانه ورزش، خانه تسنیم، خانه سلامت، خانه اسباب بازی، خانه کار آفرینی و توانمندسازی، خانه رفاه و خدمات اجتماعی و خانه دوام و ایمنی است.
که در ذیل این خانه ها، ۷۳ عنوان کانون مردم نهاد فعالیت خود را آغاز کرده اند.
سیفی پور با اشاره به لزوم شناسایی و ساماندهی کانون های فعال و فعالیت آنها در محلات خاطر نشان کرد: ثبت و ساماندهی کانون های مذکور زیر نظر خانه های ۱۴ گانه سرای محله با همکاری مذکور رفاه و خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه انجام می پذیرد./ تر
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.