ثبت یک هزارو ۵۲۲ اختراع دانش آموز ی در کشور

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات کارگاه رایانه ای در تبریز گفت: دانش آموزان امروز دانشجویان فردا و دانشمندان آینده کشور هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز اطلا ع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، قربان علی افشانی گفت: این رویکرد علمی، پژوهشی باعث شده است که تاکنون ۱۵۲۲نفر دانش آموز پژوهنده و محقق اختراعات خود را به ثبت رسانده و دارای گواهینامه از مراجع معتبر و قانونی هستند و بسیاری دیگر هم در مرحله ثبت هستند.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش هدف از برگزاری این مسابقات را احیاء آزمایشگاه ها و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای آموزشی دانست.
افشانی در ادامه افزود: این مسابقات بهترین عامل محک علمی دانش آموزان و میدان مناسب برای ارزیابی نتایج یاددهی و یادگیری معلمان و دانش آموزان برای شناسایی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.
وی با اشاره به پیشرفتهای میهن اسلامی در رشته های مختلف علمی ، فناوری و اقتصادی و صنعتی در دنیا گفت: برگزاری مسابقات مختلف دانش آموزان در مدارس کشور زمینه ساز تولید علم در کشور می باشد که در سال تحصیلی جاری تعداد ۳۰۰ هزار دانش آموز در مراحل دبیرستانی ، منطقه ای و استانی این دوره از مسابقات شرکت کرده بودندکه نهایتا  ۲۵۶ نفربه مرحله کشوری راه یافتند./ف


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. فاطمه:

    سلام خسته نباشید ایا مهاجرین هم میتوانند از امکانات برای ثبت اختراع بهره مند شوند خواهشمندم بگویید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.