ثبت چراغ سبز برای تالار بورس در اولین روز کاری هفته

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

امروز شنبه ۱۲ مهر، در آغاز معاملات هفتگی تالار بورس تعداد ۱ هزار و ۹۰ سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیارد و ۴۵ میلیون و ۳۹۷ هزار ریال در ۶۵ هزار و ۸۶۷ نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

امروز شاخص کل توانست روند مثبت خود را تا پایان معاملات حفظ کند به طوریکه با رشد ۲۹ واحدی و رسیدن به کانال ۷۱ هزار و ۶۷۰ واحدی به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، نماد زامیاد همانند روند ابتدای معاملات خود در پایان معاملات رشد ۱٫۳۷ واحدی را برای خود به ثبت رساند، بانک ملت و ایران خودرو نیز به ترتیب با رشد ۰٫۳۶ و ۰٫۱۶ واحدی به کار خود پایان دادند.

همچنین گروه پارس خودرو امروز روند منفی ۱٫۰۸ واحدی را تجربه کرد و از منفی‌ترین نماد‌های تالار بورس به حساب آمد.

علاوه بر این، صنایع آزرا نیز با کاهش ۱٫۵ واحدی از دیگر نماد‌منفی امروز معاملات بود و گروه مبنا و بانک صادرات نیز روند منفی را برای خود به ثبت رساند. این درحالی بود که در ابتدای معاملات این دو نماد بدون تاثیر بودند و در پایان معاملات با قرمزپوش شدن به کار خود پایان دادند.

شایان ذکر است، کلیه شاخص‌ها که در ابتدای معاملات روند مثبتی را به خود گرفته بودند در پایان شاخص بازار دوم نتوانست روند مثبت خود را حفظ کند و با کاهش ۳۱ واحدی به رقم ۱۴۲ هزار و ۶۳۵ واحد رسید.

گفتنی است، شاخص صنعت با رشد ۲۱ واحدی، شاخص ۵۰ کشور فعال تر با رشد ۱ واحدی، شاخص آزاد شناور با رشد ۴۵ واحدی، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ با رشد ۲ واحدی و شاخص بازار اول با رشد ۳۶ واحدی همانند روند مثبت روز آتی به کار خود پایان دادند.

در پایان، علاوه بر ادامه پذیره نویسی صکوک اوراق اجاره‌ای فولاد کاوه جنوب کیش که در جریان معاملات در تالار بورس انجام شد توقف نماد معاملاتی (دپارس) و (وپارسارح) در پایان معاملات به ثبت رسید.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.