ثبت ۱۶۰۰ شکایت در سامانه پیامک‌های انبوه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

در کمتر از یک ماه از آغاز به کار سامانه دریافت شکایت پیامک‌های انبوه تا کنون، ۱۶۰۰ شکایت در این سامانه به ثبت رسیده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامانه دریافت شکایت پیامک‌های انبوه که چندی پیش از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال راه‌اندازی شد، هم اکنون با ثبت ۱۶۰۰ شکایت، در حال بررسی و پیگیری این شکایات است.

مشترکان تلفن همراه می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۴، شکایات خود از پیامک‌های دریافتی تبلیغاتی را به ثبت رسانند. برای این منظور، مشترکان می‌توانند، شکایات خود را از پیامک‌های انبوه تبلیغاتی را به این سامانه پیامک نموده و در آن شماره پیامک ارسالی و متن آن را ذکر نمایند تا مورد رسیدگی واقع شود.

امیر سیاح – مدیر واحد تلفن همراه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال درباره این سامانه اظهار نمود: مشترکان تلفن همراه گاهی با پیامک‌های تبلیغاتی مواجه می‌شوند که محتوای این پیام‌ها ممکن است، برایشان آزار دهنده باشد، از این رو تلاش می‌شود با راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور دریافت این پیامک‌ها به شکایات مردم رسیدگی شود.

وی با بیان این که پیامک‌های انبوه تبیلغاتی که لوازم و محصولات دارویی و بهداشتی را تبلیغ می نمایند باید تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشند، گفت: تاکنون بارها شاهد محصولات تبلیغاتی دارویی و بهداشتی بودیم که تبلیغاتی بوده و مجوز ندارند.

وی تاکید نمود: البته باید برای رسیدگی و پیگیری‌های بیشتر شماره‌ای که پیامک به آنان ارسال شده را ارسال نموده تا رسیدگی‌های لازم در خصوص تخلف‌های احتمالی صورت گیرد.

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال نیز به ارایه‌دهندگان سرویس‌های ارزش افزوده تاکید نموده است که حتما در پیامک ارسالی، بها هر پیامک و شیوه قطع آن را در صورت انصراف دریافت‌کننده، اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.