ثروت عادلانه توزیع شود/ بر گلوگاه بودجه قفل سنگینی زده شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد ظهر چهارشنبه در محل سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی افزود: برخی تصور می کنند نباید ملت ایران ثروتمند باشد و در آسایش و راحتی زندگی کند. آنها می گویند چرا مردم زیاد مصرف می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از بسیاری هزینه‌های عظیم در کشور جلوگیری شده است، افزود: در حال حاضر گلوگاه بودجه در دست من است و بر این گلوگاه قفل سنگینی بسته شده است.

وی ادامه داد: همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم و با استخراج ثروت های خدادادی در سرزمین ایران، مردم بتوانند با استفاده از آن در آرامش و آسایش زندگی کنند. 

احمدی‌نژاد با اشاره به تولید ۲۸ هزار و ۷۴۰ مگاوات برق پس از دولت نهم و دهم در کشور افزود: تا قبل از دولت نهم و دهم میزان برق در کشور ۳۸ هزار و ۱۰ مگاوات برای ۱۰۵ سال بود.

 

احمدی نژاد افزود: برخی خیال می‌کنند که ملت نباید پولدار شود. برخی اینطور مطرح می‌کنند که چرا خانه‌هایشان بزرگ است یا اینکه چرا مردم زیاد مصرف می‌کنند؟ ای کاش روزی برسد که همه بشر به اندازه احتیاجاتشان مصرف کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: باید زحمت کشید تا بتوان از آن بهره برد. باید از ثروت این کشور استفاده کرد ولی باید تلاش کرد که ثروت عادلانه توزیع شود.خانواده‌هایی که هشت‌شان گرو نه‌شان است کجا می‌توانند به فکر رسیدن به قله باشند؟ نقل است که دوره حکومت امام زمان فقیری پیدا نمی‌شود.

احمدی نژاد با اشاره به برخی از پروژه‌های راه سازی انجام شده در استان زنجان افزود: جاده زنجان طارم که در حال حاضر موجب خوشحالی اهالی این منطقه شده است، روزی به گونه‌ای بود که هرکس با عبور از این راه اشهد خود را می‌خواند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر جاده زنجان ـ طارم پس از۲۱ سال به پایان رسیده است، افزود: این امر با تلاش و همکاری حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت نهم و دهم تکمیل پروژه‌های آغاز شده توسط این دولت است، گفت: در دولت‌های قبلی نیز پروژه‌های بسیاری آغاز می‌شد ولی در پایان کار دولت این پروژه‌ها به پایان نرسیده و دولت بعدی مجبور بود همه بودجه خود را صرف به پایان رساندن پروژه‌های قبلی کند.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساخت ۹۰۰ پروژه بسیار بزرگ در قالب طرح‌های مهر ماندگار آغاز شده است، افزود: از این تعداد ۳۰ طرح در استان زنجان است.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به افتتاح نیروگاه سلطانیه افزود: نیروگاه سلطانیه نیز یکی از طرح‌های مهر ماندگار است.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های انجام شده توسط دولت نهم و دهم گفت: در هفته گذشته با افتتاح طرح عظیم فولاد، ۱٫۵میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه شد.

ساخت ۷۰ سد تا پایاین سال جاری ساخته می شود

رئیس جمهوری، در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در زمینه سد سازی گفت: تا پایان سال جاری ساخت ۷۰ سد در کشور به پایان می‌رسد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به برخی از دیدگاه‌های غلط موجود در زمینه نبود ثروت در بین مردم و اینکه مردم نباید ثروت داشته باشند افزود: این موضوع غلط است و من روزی را آرزو می‌کنم که همه ملت بتوانند به چیزی که دوست دارند برسند و به اندازه نیاز و چیزی که دوست دارند ثروت داشته باشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه “امسال گلوگاه بودجه را در دست گرفتم و قفل سنگینی بر آن زدم تا خرج‌های بیهوده نشود” گفت: البته برخی داد و بیداد می‌کنند و مقاله می‌نویسند اما نظر ما بر این است که اگر آنها به ما ناسزا هم می‌گویند اشکال ندارد، در عوض این سدها و کارخانه‌ها باید به اتمام برسد و ان‌شاءالله با دعای شما همه این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

احمدی نژاد  با بیان اینکه “در شرایط سخت فکر انسان بیش از گذشته به کار می‌افتد” ادامه داد: تا یکی ـ دو سال قبل چشم همه به خزانه دولت بود و بعضی به دنبال این بودند که پولی از خزانه بگیرند. از یک سال قبل بیان کردیم که این موضوع باید محدود شود و اکنون فکرها به کار افتاده است

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های موجود در استان زنجان ادامه داد: استان زنجان از استان‌هایی است که همواره برای انقلاب و نظام دارای خیر و برکت بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تاریخ خاطره فداکاری مردم استان زنجان را در ذهن خود به یادگار دارد ادامه داد: فرهنگ مردم استان زنجان برگرفته از فرهنگ اصیل و ناب محمدی است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان سرشار از طبیعتی زیبا است، افزود:‌ آب‌های پر برکت از جمله دیگر ظرفیت‌های استان زنجان است.

احمدی نژاد دقایقی پیش زنجان را به مقصد تهران ترک کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.