جابه‌جایی‌های مشکوک مربیان

جام جم آنلاین: حول و حوش خبر جدا شدن رسول کربکندی از نیمکت مربیگری ذوب‌آهن اصفهان، حرف و حدیث‌های زیادی به پا شده است.

این خبر ابتدا روز چهارشنبه گذشته در حالی منتشر شد که ذوب‌آهن با هدایت این مربی، برخلاف شروعی بسیار ضعیف و قبول پنج شکست پیاپی در رقابت‌های لیگ برتر، در ادامه به خود آمد و توانست در روندی صعودی ده امتیاز به‌دست آورد تا از قعر جدول رده‌بندی جدا شود.

این‌که مدیران ذوب‌آهن در دوره افت باور نکردنی تیمشان چنان خویشتنداری از خود نشان دادند و بر عکس، در دوره بال و پرگیری دوباره، (با وجود مخالفت مدیرعامل باشگاه) به یکباره سرمربی را برکنار کردند، اتفاق جدید و تازه‌ای در فوتبال بی در و پیکر ما نیست، ولی نکته جالب توجه، تلاش مدیران باشگاه برای فرار از پیامدهای مالی این اقدام خود است، طوری که دو روز بعد از خبر برکناری، آنها به بهانه دلسوزی برای شأن و جایگاه کربکندی، از او درخواست استعفا و کناره‌گیری کردند، غافل از این‌که این مربی کهنه کار، بارها با چنین شرایطی در تیم‌هایی چون صبا، راه‌آهن و… روبه‌رو شده است و بخوبی درک می‌کند که در صورت اعلام استعفا، طبق قوانین موجود حرفه‌ای و صنفی، رقمی بسیار پایین‌تر از غرامت اخراج خود دریافت خواهد کرد.

به همین سبب بود که کربکندی زیر بار تحمیل استعفا نرفت تا منتظر تصمیــــم نهایی هیات مدیره باشگاه باشد.

به موازات این رویداد، باشگاه قعرنشین صنعت نفت آبادان نیز کاستا سرمربی پرتغالی خود را به دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار و بار دیگر کاسیمیرو (دیگر مربی پرتغالی فصل گذشته خود) را جایگزین او کرد. کاسیمیرویی که فصل گذشته به دلیل اعلام کسب نتایج ضعیف، جای خود رابه هموطنش داده بود!

وقتی این دو جابه‌جایی را در کنار چهار جابه‌جایی قابل تامل دیگر امسال لیگ برتر در ۱۰ تا ۱۱ هفته سپری شده آن می‌گذاریم، بروشنی ردی از دست‌های پشت پرده به منظور جابه جایی‌های مکرر را پیدا خواهیم کرد.

تغییراتی که بعضا چندان الزامی هم به نظر نمی‌رسد و دستاوردی جز صرف هزینه‌هایی هنگفت دربر ندارد ولی در عین حال، می‌توانند تامیـــن‌کننده منافع مشروع یا نامشروع افرادی انگـشت‌شمار باشد.

مجید عباسقلی -‌‌ گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.