جاده چالوس جمعه یک طرفه است

بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه از کرج به سمت تونل کندوان در جاده چالوس ممنوع است.

الف: رئیس پلیس راه استان البرز اعلام کرد: محور کرج – چالوس در برخی از ساعات روز جمعه از شمال به سمت جنوب یک طرفه خواهد بود.

سرهنگ همایون شریفی امروز اظهار داشت: با توجه به شرایط تعطیلات ‌آخر هفته از روز سه‌شنبه به بعد شاهد تردد خودروهای بسیاری از محورهای اصلی استان البرز به ویژه جاده چالوس بودیم.

وی تصریح کرد: تعداد خودروها به اندازه‌ای بود که از شامگاه سه‌شنبه تا شامگاه چهارشنبه ترافیک فوق‌العاده سنگینی در این محور ایجاد شد که اگر تلاش ماموران پلیس راه و راهور نبود، به طور قطع شاهد گره ترافیکی شدیدی در این محور بودیم.

* اعلام محدودیت‌های ترافیکی برای رفاه حال شهروندان است

این فرمانده ارشد انتظامی در پاسخ به پرسش فارس در کرج مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای کاهش ترافیک در محورهای اصلی استان البرز به ویژه چالوس اندیشیده شده است؟ گفت: تجربه به ما ثابت کرده است که اکثر مسافران در آخرین روز از تعطیلات به سمت مقصد حرکت می‌کنند.

شریفی گفت: این در حالی است که جاده‌های استان البرز و به طور کلی اکثر محورهای برون شهری کشور گنجایش تحمل این حجم از خودروها را نداشته به طور طبیعی ترافیک سنگینی در این محورها ایجاد می‌شود.

* مردم برای بازگشت به مقصد روز جمعه را انتخاب نکنند

وی خاطر نشان کرد:‌ همواره توصیه ما به مسافران در روزهای تعطیل این است که برای بازگشت به مقصد برنامه‌ریزی مناسب داشته و ساعات عصر و یا پایانی آخرین روز تعطیلات را برای بازگشت انتخاب نکنند.

رئیس پلیس راه استان البرز ادامه داد: این توصیه‌ها برای رفاه حال شهروندان ارائه می‌شود و تلاش پلیس و ماموران ما این است که مسافرت شهروندان با کمترین مشکل انجام شود.

شریفی گفت: در همین راستا ماموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی برای رفاه حال مسافران و کاهش بار ترافیکی جاده‌ها در برخی از روزها محدودیت‌های ویژه ترافیکی اعمال می‌کنند که به عنوان نمونه روز جمعه محدودیت‌هایی در جاده چالوس اعمال خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه از کرج به سمت تونل کندوان در جاده چالوس ممنوع است.

شریفی افزود: از سوی دیگر تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۵:۳۰ همین روز تا ساعت ۲۴ از مرزن‌آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود.

به گفته وی،‌ همچنان تردد انوع تریلر و کامیون از محورهای کرج – چالوس ممنوع بوده و همچنین ممنوعیت تردد موتورسیکلت نیز تا پایان محدودیت در این محور به قوت خود باقی است.

شریفی در پایان از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق دیگران،‌ موجب کاهش خسارات احتمالی و همچنین تسریع در روان‌سازی ترافیک شوند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.