جاسوسی دولت آمریکا از شهروندان

جام جم آنلاین: افشای محتوای رایانامه‌های سرقت شده جدید در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس در خصوص جاسوسی آمریکا از شهروندان، موجی از نگرانی و گمانه زنی را در سراسر جهان درباره استفاده آمریکا از نرم افزاری موسوم به “ترپ وایر” برای مبارزه با تروریسم برانگیخته است.

 روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس با انتشار مقاله‌ای با تیتر درشت نوشت: “ویکی لیکس می‌گوید دولت آمریکا با استفاده از دوربین‌های امنیتی شهری، از همه شهروندان مخفیانه جاسوسی می‌کند.”

مجله تخصصی رایانه “ای پی سی”، برنامه نرم افزاری “ترپ وایر” را “تلاش مخفیانه آمریکا برای شناسایی فراگیر افراد” توصیف کرد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا این نرم افزار را روی پانزده دوربین نظارتی در واشنگتن و سیاتل آزمایش کرده است، اما مقامات اعلام کردند که آزمایش این نرم افزار روی دوربین‌ها به این علت که چندان امیدوار کننده نبود سال گذشته پایان یافت.
 
استفاده از این نرم افزار در دوربین‌های امنیتی نصب شده در شهرهای آمریکا در دهها رایانامه‌ای مطرح شده است که از یک شرکت امنیتی خصوصی موسوم به “استراتفور گلوبال اینتلیجنس” مستقر در اوستین تگزاس ارسال و هفته پیش توسط ویکی لیس در اینترنت قرار داده شد.

این رایانامه‌ها بخشی از اطلاعات انبوهی است که هکرهای مرتبط با گروه هکر موسوم به “ناشناس” اواخر پارسال و اوایل امسال بدست آوردند. این گروه رایانامه‌های مزبور را در اختیار ویکی لیکس قرار داده است.

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس روزهای اخیر توسط هکرهای ناشناس مسدود شد و موجب تشدید گمانه زنی درباره انتقام جویی به علت افشای محتوای رایانامه‌ها شد.

نرم افزار ترپ وایر ابتدا در سال دو هزار و چهار توسط شرکت آبراکساس طراحی شد. این شرکت توسط شماری از کارکنان سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) تاسیس شده بود.

نرم افزار ترپ وایر این قابلیت را دارد که ده ویژگی یک عامل تروریستی معین و هشت ویژگی خودروهای مورد استفاده تروریست‌ها را با اتصال به دوربین‌های امنیتی شناسایی کند.(باشگاه خبرنگاران)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.