جاسوس سازمان سیا در ایران که بود؟ +تصاویر

۲۸اردیبهشت،

این جاسوس سیا با تشکیل تیم جاسوسی و نفوذ در بخش‌های مختلف کشور فعالیت‌های معاندانه خود را ادامه می‌داد و اقداماتی برای راه‌اندازی شبکه جاسوسی در کشور در خدمت به سیا داشت که البته دوام چندانی نداشت.

روزگارنو: کوروش احمدی جاسوس سرسپرده سازمان سیا پس از سال‌ها فعالیت معاندانه علیه نظام توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر و به دار مجازات آویخته شد.

به گزارشممتازنیوز، سحرگاه امروز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) خبر اعدام دو جاسوس سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در ایران از سوی دادستانی تهران اعلام شد و این در حالی بود که یکی از این دو اعدامی به عنوان جاسوس ویژه سازمان سیا در کشورمان فعالیت می‌کرد.

مروری بر فعالیت‌های معاندانه جاسوس سازمان سیا

«کوروش احمدی» یا همان جاسوس ویژه سازمان سیا که صبح امروز به دار مجازات آویخته شد، از ابتدای دهه ۹۰ میلادی همکاری خود را با این سازمان اطلاعاتی و تروریستی آغاز کرد.

تلاش وی برای افشای اطلاعات مهم نظامی و ارائه آنها به همپیمانان آمریکایی اش با هدف تثبیت موقعیت خود در این سازمان جاسوسی بود از همین جهت او به عنوان یکی از جاسوسان مهم سیا شناخته شد.

احمدی پس از تثبیت موقعیت خود در سازمان سیا طی سفرهای متعدد به ایران تلاش های گسترده ای جهت کسب اطلاعات محرمانه کشورمان برای آمریکا‌یی‌ها کرد و در همین شرایط نیز از جذب و به کارگیری نیروهای مختلف برای خود نیز غافل نبود.

این جاسوس سیا با تشکیل تیم جاسوسی و نفوذ در بخش‌های مختلف کشور فعالیت‌های معاندانه خود را ادامه می‌داد و اقداماتی برای راه‌اندازی شبکه جاسوسی در کشور در خدمت به سیا داشت که البته دوام چندانی نداشت.

جاسوس سیا در دام

با اوج گیری فعالیت‌های جاسوسی احمدی در کشورمان مسیر تبادل اطلاعات و ارتباطی وی با اعضای تیم جاسوسی اش شناسایی و اقدامات براندازانه وی ره گیری شد که بالاخره با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات، این جاسوس خودفروخته شناسایی و تیم معاند و سرسپرده به اربابان آمریکایی وی متلاشی شد.

پس از دستگیری جاسوس سیا در ایران، بازجویی‌ها از وی آغاز و احمدی به تمامی فعالیت‌های خود اعتراف کرد، شبکه گسترده جاسوسی وی شناسایی و ارتباط این جاسوس با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه رو شد.

کوروش احمدی پس از طی مراحل قانونی به اعدام محکوم و با تایید دیوان عالی کشور سحرگاه امروز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) به دار مجازات آویخته شد.

جزییات فعالیت‌های کوروش احمدی و شبکه جاسوسی گسترده وی به زودی از رسانه ملی به صورت مستند پخش خواهد شد.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.