جامعتین نامزد نهایی اصولگرایان را مشخص می‌کند

۲۶اردیبهشت،

abdolvahed mirzazadeh-4-14.JPG

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این‌که «آرایش سیاسی نهایی اصولگرایان را جامعتین و ریش سفیدان اصولگرایان مشخص می‌کنند» گفت: رقابت اصلی در انتخابات میان هاشمی و مشایی خواهد بود.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که «اگر مشایی تایید صلاحیت شود، رقابت اصلی در انتخابات میان هاشمی و مشایی خواهد بود» خاطرنشان کرد:‌ تحلیل نهایی آرایش نیروهای سیاسی منوط به نظر شورای نگهبان است اما بر اساس وضع موجود، انتخابات پیش رو بر خلاف انتخابات سال‌های ۷۶، ۸۴ و ۸۸ سه قطبی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «پس از پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۴ شاهد خروج تدریجی وی از داخل گفتمان اصول‌گرایی هستیم» تصریح کرد: امروزه شاهدیم که در کنار دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، جریان دیگری به نام جریان دولتی نیز حضور دارد.

نایب رییس جبهه اصلاح‌طلبان همچنین گفت: امروز گفتمان اصلاح‌طلبی و میانه‌رو با محوریت هاشمی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. به سبب عدم حضور محمد خاتمی، اصلاح‌طلبان از وجود نامزد اکثریتی خود محروم می باشند و نامزدهای دیگر اصلاح‌طلب هم در غیاب خاتمی نتوانستند توجه و حمایت عموم اصلاح طلبان را جذب کنند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «تعدد و تنوع نامزدها در جناح اصولگرایان وجود دارد» خاطرنشان کرد: جبهه پایداری که مورد حمایت آیت‌الله مصباح یزدی است، ائتلاف اکثریت اصولگرایان، ائتلاف پیشرفت و جریان رهپویان از زیر مجموعه‌های این جریان می باشند.

به گفته‌ی وی چهره‌های مستقلی مثل فلاحیان، سبحانی، رضایی و سعیدی‌کیا نیز در مجموعه اصولگرایان قرار می‌گیرند.

حق شناس همچنین با بیان این‌که «حمایت خاتمی از هاشمی سبب می‌شود که اصلاح طلبان از هاشمی حمایت کنند» اظهار کرد:‌ این هاشمی، هاشمی اوایل دهه ۷۰ نیست.

به گفته‌ی وی حسن روحانی هم که نامزد رزروی جریان اعتدال‌گرا محسوب می‌شود، تا پایان مسیر باقی نمی‌ماند و به نفع هاشمی کنار می‌رود.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به این‌که «حضور احمدی‌نژاد در کنار مشایی در ستاد انتخابات سبب اعترض‌هایی از سوی شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی شد» تصریح کرد: احمدی‌نژاد آماده پرداخت چنین هزینه‌ای بود و به نظر می‌رسد حاضر است بهای بیشتری هم برای حمایت از مشایی بپردازد.

حق‌شناس در ادامه افزود:‌ اصولگرایان حضور مشایی را بر نمی‌تابند و منتظر رد صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان می باشند. آنها نیروهای سیاسی خود را بر اساس رد یا تایید صلاحیت مشایی، آرایش می‌دهند به همین سبب سردرگمی در جریان اصولگرا وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به این‌که «اصولگرایان تابع نظر جامعتین و مقامات عالی خود می باشند» اظهار کرد: اگر جریان دولت بتواند مشایی را در انتخابات همراه داشته باشد، رقابت اصلی میان هاشمی و مشایی خواهد بود و نامزد اصولگرایان دیده نخواهد شد.

نایب رییس جبهه اصلاح‌طلبان در پایان گفت: اصولگرایان تلاش خواهند کرد تا انتخابات را به مرحله دوم بکشانند تا بتوانند در مرحله دوم موفقیتی کسب کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.