جام جهانی فوتسال از نگاه آمار و ارقام

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

فدراسیون بین المللی فوتبال در گزارش تفسیریی آمارهای قابل توجهی از شش دوره رقابت های جام جهانی فوتسال منتشر نموده است.

 به گزارش تفسیری گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از سایت فدراسیون فوتبال،   ۱۷۲۲،تعداد گلهای iبه ثمر رسیده در شش دور رقابتهای جام جهانی فوتسال یوفا است. از این تعداد ۳۷۷ گل در جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل iبه ثمر رسید که پرگل ترین جام جهانی فوتسال بوده است.۴۳، تعداد گل های مانوئل توبیاس برترین گلزن جام جهانی فوتسال در همه اعصار است.این اسطوره برزیلی با ۳۱ بازی بیشترین حضور را در این رقابتها داشته است
اما رکوردهای این بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۲ تایلند از سوی فالکائو هم وطن وی مورد تهدید است. فالکائو شش گل کمتر از توبیاس iبه ثمر رسانده و چنانچه برزیل iبه نیمه نهایی صعود کند تعداد بازیهای او از رکورد پیشی فراتر خواهد رفت.۳۳، تعداد گل های زده شده در دیدار روسیه و جزایر سلیمان در پرگل ترین دیدار این رقابتهاست. ۳۱ گل متعلق iبه روسهاست. پولا iبه تنهایی ۹ گل زد و رکورد تازه ای از نظر تعداد گل های یک بازیکن در یک دیدار برجاگذاشت.۲۴، تعداد تیم های شرکت نماینده در جام جهانی فوتسال تایلند است که بیشترین تعداد تیم ها در تاریخ این تورنمنت محسوب می شود. با این حال تعداد مسابقات چهار مسابقه کمتر از بازیهای ۲۰۰۸ خواهد بود که در مرحله گروهی دوم ۲۰ تیم در مجموع ۵۶ بازی انجام دادند.۱۵، پانزده سال و دو ماه سن ریکاردینیو جوانترین بازیکنی است که در جام جهانی فوتسال (۲۰۰۰) حضور یافته و گل زده است.این بازیکن بعد از ۱۲ سال iبه صحنه رقابتها بازگشته و یکی از باتجربه ترین بازیکنان پرتغال محسوب می شود. در آن سوی طیف سنی، ساتورو نودا مسن ترین بازیکن این تورنمنت قرار دارد. هر چند احتمال دارد در جام جهانی امسال رکورد ۴۴ سال و ۹ ماه او توسط کازو میورا هم وطن وی که هشت ماه پیش چهل و پنجمین سالروز تولد خود را جشن گرفت شکسته شود.۱۲، تعداد بازیکنانی است که هم در جام جهانی فوتبال و هم جام جهانی فوتسال شرکت نموده اند.
از این تعداد سه بازیکن شامل لخدر بلومی از الجزایر، برایان لودراپ از دانمارک، بروس موری از آمریکا در هر دو جام گلزنی نموده اند.۶، تعداد کشورهایی که برای اولین بار در جام جهانی فوتسال شرکت می نمایند که شامل کلمبیا، کویت، مکزیک، مغرب، پاناما و صربستان است. آرژانتین، برزیل و اسپانیا در همه جام های جهانی فوتسال شرکت داشته اند.۵، پنج تن از شش دریافت نماینده توپ طلای آدیداس برزیلی بوده اند. فالکائو و مانوئل توبیاس دو توپ طلا گرفتند.
 جورجینیوو در سال ۱۹۹۲ این جایزه را گرفت. تنها استنثای این قاعده ویکتور هرمانس مربی هلندی تایلند است که در سال ۱۹۸۹ هنگام بازی برای هلند این جایزه را تصاحب نمود.۴، تعداد جام های جهانی فوتسال است که برزیل تصاحب نموده است.
برزیل در تورنمنت های سالهای ۱۹۸۹، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ قهرمان شد. تعداد پیروزیهای برزیل با ۴۴ پیروزی بیشتر از هر کشور دیگری بوده است. اسپانیا که در دو جام جهانی قهرمان شد با ۳۶ پیروزی نزدیکترین رقیب آنهاست. تعداد گل های برزیل ۳۲۲ و اسپانیا با فاصله زیادی ۱۹۶ است./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.