جانبازان بهترین الگو برای خلق آثار هنری در جامعه اسلامی به شمار می روند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمحمد حسینی شامگاه امروز (چهارشنبه) در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر ‘جانباز شهید’ که در تالار محراب برگزار شد،ضمن تقدیر از شاعرانی که با جدیت دلمشغولی های مقام معظم رهبری پیرامون تجلیل از مقام شامخ شهدای جانباز را اجابت کرده اند،افزود: جانبازان مظهر صبر، پایداری و استقامت در جامعه ما هستند و تلاش برای معرفی هر چه بیشتر روحیات و زندگی معنوی آنها کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است.

وی ادامه داد: در این راستا کسانی که اهل بیان و قلم هستند باید قافله سالار انتقال فرهنگ ایثار و شهامت به عموم مردم جامعه باشند؛ چرا که ما نیاز داریم تا روحیه جانبازی، شهامت و مقاومت مردانه را در جامعه خود به خصوص برای جوانانی و نوجانانی که در سال های غرورآفرین جنگ تحمیلی حضور نداشتند به صورت واقعی و با همان عظمت منتقل کنیم و چه زبانی بهتر از هنر و چه هنری بهتر از شعر می تواند بار این امانت بزرگ را برای آیندگان به ارمغان بیاورد.

حسینی با بیان آنکه جانبازان حجت خداوند متعال بر ما هستند، تصریح کرد: جدیت، عزم راسخ و پافشاری آنها بر سر آرمان های انقلاب اسلامی و فرامین امام خمینی(ره) در حقیقت بازتاب دهنده عهد و پیمانی است که آنها با خداوند بخشنده و مهربان داشته اند و همین خصایل آنها است که می تواند الگویی برای هدایت افراد جامعه در مسیر سعادت و رستگاری باشد.

وی با اشاره به آیات متعددی از کلام الله مجید و وعده رستگاری مجاهدان فی سبیل الله ادامه داد: در میان تمامی هنرمندان، کاروان شاعران پیشگامان تجلیل از مقام رفیع جانبازان شهید انقلاب اسلامی شدند و لازم است که این تبلور معرفت در خلق آثار هنری سرلوحه دیگر هنرمندان در شاخه های متفاوت هنر و فرهنگ اسلامی قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: الگویی مانند جانبازان و شهدا، از آن دست الگوهایی است که همواره زنده و جریان ساز است و امیدوارم هنرمندان در بازتاب زندگی و فرازهای سخت اما طلایی این قهرمانان صحنه های نبرد و زندگی بیش از پیش تلاش کنند تا جوانان ما به صورت واقعی با این اسوه های ایثار و شهادت در جامعه انقلابی ما آشنا شوند.

وی با تاکید بر آنکه راه رستگاری بدون شهادت و مجاهده هموار نمی شود، گفت: کشورهای اسلامی که زیر ظلم استبداد و حاکمان دیکتاتور خود قرار گرفته اند برای رهایی از این مشکلات باید از الگوهایی مانند شهدا و جانبازان ایران اسلامی و افتخا آفرینی های آنها در حماسه هشت سال دفاع مقدس تبعیت کنند تا به موفقیت و پیروزی که اکنون جمهوری اسلامی ایران به آن مفتخر است، دست یابند.

در ادامه مراسم شاعران پیشکسوت و جوانان از استان های مختلف ایران اسلامی در این مراسم به شعر خوانی درباره مقام و شان جانبازان شهید و شهدای علمی کشور پرداختند.

در انتهای مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۵ شاعر برگزیده در چهار بخش مجزا در نخستین کنگره ملی شعر ‘جانباز شهید’ با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر به عمل آمد.

فراهنگ**۹۲۶۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۵۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.