جانشین جباری باید باتجربه باشد / بازیکنی که تیم ملی را دوست ندارد، همان بهتر که برود

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – امیر حاج رضایی

زمانی که کار فوتبال انجام می‌دهیم، تا آخرین زمان روی دو سه پست مشکوک هستیم و نمی‌توانیم تا انجام آخرین تمرین، نظر قطعی را بدهیم. بنابراین از الان نمی‌توان در مورد ترکیب تیم ملی در مسابقات جام جهانی که سه ماه آینده برگزار می‌شود نظر قطعی داد. البته استخوانبندی و ستون فقرات تیم مشخص است ولی در دو سه پست نمی‌شود نظر قطعی داد. در مورد خط هافبک تیم ملی که اخیرا مجتبی جباری از آن جدا شده، بازیکنانی مثل تیموریان، خلعتبری و دژاگه را داریم که می‌توانند در پست هافبک نفوذی و طراح بازی کنند. اما باید دید تا زمان برگزاری مسابقات جام جهانی برای آن‌ها اتفاقی نمی‌افتد و مصدومیتی پیش نمی‌آید؟ فوتبال مثل زندگی است و شرایط دائم تغییر می‌کند. به همین دلیل نمی‌توان از همین حالا در مورد پستی که مجتبی جباری در آن بازی می‌کرد نظر داد.
من تاسف نمی‌خورم که بعضی از بازیکنان از تیم ملی‌ خداحافظی می‌کنند. بازیکن باید تیم ملی را دوست داشته باشد. بازیکن باید انگیزه مبارزه در بالاترین سطح دنیا را داشته باشد. اگر بازیکنی نسبت به این مسائل بی‌علاقگی نشان می‌دهد، همان بهتر که برود. البته اگر محرم نویدکیا در آمادگی کامل قرار داشت و این مصدومیت‌های پی در پی برایش پیش نمی‌آمد، می‌توانست جانشین خوبی برای جباری باشد. با این حال او هم از تیم ملی کناره‌گیری کرده و می‌رود جزو بازیکنانی که تمایلی برای حضور در تیم ملی ندارند.
نویدکیا برای کناره‌گیری از تیم ملی دلایل منطقی دارد. او پسر خوبی است و من از نزدیک با او کار کرده‌ام. نویدکیا مصدومیت‌های پی در پی داشت و همین باعث شد که کارآیی‌اش کم شود. اگر این شرایط برای او پیش نمی‌آمد، نویدکیا با کمال میل برای تیم ملی بازی می‌کرد. به غیر از او هم اسمی در ذهنم نیست که بتوانم به عنوان جانشین مجتبی جباری معرفی کنم. باید ببینیم چه بازیکنی می‌تواند طراح باشد و جای خالی جباری را پر کند. نام علی کریمی هم اخیرا به عنوان جانشین جباری مطرح شده ولی اولیویرا باید بگوید که او در چه سطحی است و آیا می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد یا نه. از طرفی پست مجتبی جباری پست حساسی است و نمی‌توان آن را به هر بازیکنی داد. بازیکنی که جانشین جباری می‌شود باید باتجربه باشد و حداقل ۱۰ – ۱۵ بازی بین المللی انجام داده باشد.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.