جان کری وارد توکیو شد

۲۵فروردین۱۳،

وزیر خارجه آمریکا همزمان با تداوم تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و در آخرین مرحله از سفر آسیایی خود، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ژاپن وارد توکیو شد.

به گزارش ممتازنیوز،  تسنیم به نقل از الجزیره نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا در آخرین مرحله از سفر آسیایی خود امروز وارد توکیو شد.

جان کری امروز، درست یک روز قبل از بزرگترین تعطیلی رسمی کره شمالی تحت عنوان “روز خورشید” به مناسب روز تولد کیم ایل‌سونگ بنیانگذار دولت کنونی این کشور و  همزمان با اوج‌گیری تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، با همتای ژاپنی خود، فوکیو کیشیدا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

جان کری روز قبل (شنبه) در دیدار با رهبران چین که اصلی‌ترین حامی دیپلماتیک کره شمالی محسوب می‌شود، تلاش کرد آنها را برای اعمال فشار بر پیونگ‌یانگ برای عقب نشینی از مواضع خصمانه خود و بازگشتن به پای میز مذاکره متقاعد کند.

کره شمالی چندین بار آمریکا و کره جنوبی را به حمله نظامی از جمله حمله هسته‌ای تهدید کرده است. ژاپن نیز که کمتر از هزار کیلومتر از کره شمالی فاصله دارد، هدفی راحت برای پیونگ‌یانگ محسوب می‌شود.

علاوه بر تهدید‌های کره شمالی، سرزمین‌های مورد مناقشه توکیو و پکن و همچنین پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن محور گفت‌وگوهای جان کری با مقامات توکیو خواهد بود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.