جای خالی توجه به مدیریت ریسک در “کشاورزی” ایرانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

توجه به مدیریت ریسک در کشاورزی ایرانی با توجه به شرایط حساس اقلیمی ایران سبب شناسایی به موقع آسیب زمینی های کشاورزی ناشی از مخاطرات محیطی می شود.

داوود یارمحمدی، کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم توجه به مدیریت ریسک کشاورزی گفت: شیوه مدیریت کشاورزی از نوع ریسک شیوه ای است که در مناطق حساس به آب باید مورد توجه کشاورزی و مسئولان بخش کشاورزی است.
وی گفت: شرایط منابع آب در کشاورزی ایرانی ایجاب می کند تا این شیوه مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.
این کارشناس با بیان اینکه این شیوه مدیریتی ارتباط تنگاتنگ با نوع بیمه ها دارد ادامه داد: در بخش کشاورزی مخاطرات محیطی سبب نابودی منابع می شود و به همین منظور برای انجام اقدامات موثر مدیریت ریسک که صد در صد به کمک کشاورز وابسته است ایجاد انگیزه در کشاورز با تخصیص بیمه این صدمات را به نصف کاهش می دهد.
یار محمدی اضافه کرد: اجرای مدیریت ریسک در بخش کشاورزی نیازمند آگاهی کامل از شرایط زمین است و تا زمانی که بازدیده های میدانی و آمار دقیق بخش کشاورزی در دسته سر نباشد نمی‌توان به موقعیت در این شیوه مدیریتی امیدوار بود.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این شیوه مدیر لیست نیازمند انجام آزمایشی است گفت: اجرای طرح مدیریت ریسک در برخی استانهای دارای محصولات استراتژیک آغاز شده ولی موفقیت این طرح در نواحی مرکزی ایران نیازمند اجرای طرح پایلوت کشور است.
این کارشناس خاطرنشان کرد: ایجاد معاونت مقابله با بحران های محیطی و مدیریت ریسک در وزارت جهاد کشاورزی سبب ایجاد این نوع شیوه و مدیریت به صورت سازمان یافته برای حفظ ارزش محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورز می شود.

مطالب مرتبط :

بحرانی بودن وضعیت آب در فارس به سبب برداشت بیش از حد
۲۵۲ تن عسل در شهرستان نیر تولید شده است
افزایش ۸ برابر سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای سراوان
افزایش ۳۵ درصدی صادرات کالا از گمرکات هرمزگان
همه طرحهای توسعه کشاورزی خوزستان باید به بهره برداری برسند
سازمان انرژی اتمی آلودگی “گوشت” های اوکراینی را تائید نکرد


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.