جایزه ادبی˝کاستا˝ به هیلاری منتل بریتنایی رسید

۱۴م دیماه ،

پس از دریافت دو جایزه بوکر//

هیلاری منتل،‌ رمان‌نویس شناخته شده بریتانیایی و بردن دو جایزه بوکر بخاطر نگارش رمان ˝بالا آوردن اجساد˝ جایزه رمان ˝کاستا˝، یکی دیگر از معتبرترین جوایز ادبی جهان را هم از آن خود کرد.

به گزارش هنرآنلاین، هیات داوران جایزه کاستا، رمان “بالا آوردن اجساد” را به راحتی بهترین رمان سال خواند و در بخش بهترین رمان، نام هیلاری منتل به عنوان برنده‌ سال ۲۰۱۲ این جایزه معرفی کرد.

بنابر این گزارش، رمان “بالا آوردن اجساد” دومین جلد از مجموعه رمان‌های تاریخی منتل است که جلد اول آن “تالار گرگ” هم به جایزه بوکر رسید. منتل اولین نویسنده‌ برتانیایی لقب گرفته که موفق شده است دو جایزه بوکر را کسب کند.

به نوشته بی‌بی‌سی، جایزه ۵ هزار پوندی بخش شعر جوایز کاستا به کتلین جیمی رسید و جایزه ادبیات کودک به ماگوت مون تصویرگر مطرح کتاب اعطاء شد. زوج مری و برایان تالبوت نیز با کتاب گرافیکی “دختر سوگلی پدر” جایزه بخش بهترین زندگینامه را به خود اختصاص دادند. فرانچسکا سیگال نیز با رمان “بی‌گناهان” خود جایزه رمان اولی‌ها را کسب کرد.

پنج برنده جایزه کاستا از میان ۵۵۰ اثر ارائه شده، انتخاب شدند. این پنج نفر که هر یک به مبلغی ۵ هزار پوندی دست یافته‌اند، اکنون برای کسب جایزه کتاب سال کاستا با هم به رقابت می‌پردازند.

برنده‌ نهایی جایزه ۳۰ هزار پوندی کاستا، روز ۲۹ ماه ژانویه ۲۰۲۲میلادی (۱۰ بهمن ماه) در لندن معرفی می‌شود.

انتهای پیام//


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.