جایگاه کتابخانه در دکوراسیون کجاست؟

هفت صبح: کتابخانه در نگاه اول،‌ یکی از عناصر دکوراسیونی زیباست که حضور آن در خانه نشان دهنده علاقه صاحبخانه به کتاب و کتابخوانی است. وجود کتابخانه‌ای با کتاب‌های فراوان و البته با چیدمانی اصولی، نظر دوستداران کتاب را  در بدو ورود به خانه به خود جلب می‌کند. کتاب‌ها جدا از پیام‌های فرهنگی و ادبی که در خود دارند، می‌توانند به عنوان عنصری تزئینی و زیبا در خانه جلوه‌گری کنند. برای داشتن چنین فضایی تنها کافی است اصول طبقه‌بندی و چیدن کتاب‌ها را در کتابخانه یا گوشه‌ای از خانه بدانید.

۱٫  سعی کنید تمامی‌ کتاب‌ها را طوری در کتابخانه قرار دهید که دسترسی به آنها آسان باشد تا هنگام استفاده دچار مشکل نشوید.

۲٫  قرار دادن کتاب در  کتابخانه‌ها بسیار مهم است زیرا درست چیده شدن کتاب‌ها  نمایی  زیبا به کتابخانه می‌دهد.

۳٫  بهتر است کتاب‌هایی را که بیشتر مطالعه می‌کنید بر اساس موضوع و نویسندگان آنها ترتیب بندی کنید.

۴٫  کتاب‌ها را به صورت عمودی و از سمت راست به چپ و از بزرگ به کوچک در کتابخانه قرار دهید تا جلوه‌ای زیبا داشته باشند.

۵٫ اگر کتابخانه‌ای کوچک دارید می‌توانید کتاب‌ها را به صورت افقی و روی هم قرار دهید فقط باید کتاب‌های بزرگ‌تر را در زیر و کوچک‌تر را طوری قرار دهید که بتوانید عنوان آن را به راحتی بخوانید.

۶٫ اگر کتاب‌های فراوانی دارید، بهتر است برای خانه کتاب‌خانه‌ای با قفسه‌های بزرگ که با فاصله ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متری از سقف قرار دارند در نظر بگیرید. در‌این صورت تمامی‌ کتاب‌ها به صورت منظم و  منسجم در  کنار هم قرار می‌گیرند.

۷٫ برای نگهداری از نشریات و مجلات بهتر است آنها را داخل  پوشه و کاورهایی قرار دهید و یک طبقه از کتابخانه را به آنها اختصاص دهید.

۸٫ میزهای کنار تخت، میزهای کناری کاناپه، پیشخوان آشپزخانه و تاقچه شومینه‌ها البته در زمان خاموشی ، بهترین مکان برای قرار دادن  کتاب‌ها هستند.

۹٫ اگر فضایی برای کتابخانه ندارید می‌توانید از قسمت‌های پرت و تورفته خانه برای قرار دادن کتاب‌ها استفاده کنید و اطراف آنها را با قاب‌های تزئینی چوبی  بپوشانید.

۱۰٫ برای آنکه کتابخانه هر  چند وقت یک بار  نمایی تازه به خود بگیرد جای کتاب‌ها و نحوه قرار گیری آنها را تغییر دهید و نیز گرد و غبار  کتاب‌ها را بگیرید.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.