جایگزین کارت ملی مشخص شد/ عکس

جامعه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی کشور تا پایان سالجاری خبر داد.

n00171558-r-b-000

محمد ناظمی اردکانی در جمع مدیران ثبت احوال شهرهای استان آذربایجان شرقی در اهرگفت: تاکنون ۸۵ درصد اسناد سجلی سازمان ثبت احوال کشور اسکن و آرشیو الکترونیکی شده اند و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سالجاری کلیه اسناد این سازمان آرشیو الکترونیکی می شود.

وی، گفت: با این اقدام سازمان ثبت احوال کشور به یک سازمان الکترونیکی تبدیل می شود.

این مقام مسئول گفت: با اتمام این طرح هرگونه خدماتی که در حوزه وظایف ثبت احوال که قبلاً فقط در زادگاه و اداره صادر کننده شناسنامه امکان پذیر بود منبعد و با آغاز فعالیت این سامانه کلیه موارد مربوط به شهروندان می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال در اقصی نقاط کشور کارهای مربوط به ثبت احوال خود را حل کنند.

ناظمی اردکانی گفت: با اجرای این طرح ضمن تکریم ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه ها شاهد تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان خواهیم بود.

وی، در خصوص صدور کارت ملی هوشمند به شهروندان نیز گفت: این کارت هوشمند جایگزین کارت ملی می شود و مقدمات اولیه، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزارهای نصب شده، و کارهای آزمایشی آن با صدور کارت ملی هوشمند در شهر مقدس قم بزودی آغاز و در ادامه نیز با آغاز عمومی صدور کارت به خانواده های معظم شهدا اولین کارتها صادر می شود.

به گزارشممتازنیوز،رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: هم اکنون ۱۲۵ میلیون سند هویتی و بالغ بر ۱۰۰ میلیون سند ولادت و نزدیک به ۲۵ میلیون سند فوتی داریم.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.