جبران افزایش هزینه ناشی از نرخ ارز شرکت ها با ارایه تسهیلات

چکیده: عضـو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب طرحی در این کمیسیون خبر داد که درصورت تصویب نهایی مجلس، افزایش هزینه‌های شرکت‌ها ناشی‌ از مابه‌التفاوت نرخ ارز با پرداخت تسهیلات جبران خواهد شد.

به‌ گزارش از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنـا)،’محمد حسن‌نژاد’ با اشاره افزایش نرخ دلار گفت : برخی شرکت‌های بورسی با مشکل کمبود نقدینگی و در نتیجه کاهش تولید مواجه شده‌اند.

وی افزود: به همین دلیل طرحی را ارائه کرده‌ایم تا به میزان افزایش سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت‌ها که به دلیل بالارفتن نرخ دلار اتفاق افتاده ، به آنها تسهیلات پرداخت شود.

حسن نژاد تصریح کرد: براساس این طرح بانک مرکزی به شرکت‌های بورسی و برای تامین نقدینگی موردنیاز خط اعتباری اختصاص می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره محل تامین این تسهیلات نیز گفت: در سال گذشته تعداد وام‌های پرداختی بابت مسکن افزایش یافت و همین موضوع گرانی مسکن را به همراه آورد، به همین دلیل در سال جاری به دلیل تاکید بر حمایت از تولید ملی، اغلب منابع مالی را به سمت تولید سوق خواهیم داد.

حسن‌نژاد با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات به تولیدکننده‌ها در مرحله نهایی قرار دارد، افزود: بر همین اساس موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده تا این وزارتخانه صنایع را بر اساس نیازخود به نقدینگی اولویت‌بندی کرده و نتایج بررسی‌های خود را جهت تصمیم‌گیری نهایی، به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دهد تا در نهایت، طرح مذکور جهت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه چنین اتفاقی به معنی تزریق نقدینگی به صنایع بورسی است، اظهار داشت: با این اتفاق و ورود نقدینگی جدید به بورس می‌توان به حل مشکل نقدینگی بازار سرمایه امیدوار بود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.