جدال بر سر یک فیلم

۳۱فروردین۱۳،

این حواشی به حدی اوج گرفت که جلسات نقد و بررسی یک فیلم که محل ابراز عقیده و شنیدن حرف مخالف است، به میدان جنگ بدل شد.

بازار داغ نشست نقد و بررسی

یکی از اتفاقات هفته قبل سینما که شاید از مهم‌ترین رخدادهای امسال سینما هم محسوب می‌شود، جنجال‌ها و حواشی اکران فیلم سینمایی «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی بود.

این فیلم که با وجود انتقادات انصار حزب‌الله و تحریم حوزه هنری به روی پرده سینماها رفت، با اعتراضات، تحصن، راهپیمایی و اظهار نظرهای مختلف مواجه شد. عکس‌العمل‌ها به اکران این فیلم که به برنامه «هفت» هم کشید، در جلسات نقد و بررسی صریح و بی پرده مخالفان و موافقان ادامه یافت.

در هفته قبل، جلسه نقد و بررسی من مادر هستم در فرهنگسرای رسانه و لانه جاسوسی با درگیری‌های لفظی و طرح مسائل حاشیه‌ای همراه بود.

دیگر رخدادها

پایان فیلمبرداری «چ» بدون فریبرز عرب‌نیا، موفقیت «سیزده ۵۹» در جشنواره اکراین، معرفی هیات انتخاب بخش بین‌الملل و مستند جشنواره فیلم فجر، حضور لیلا حاتمی با فیلم «سر به مهر» در جشنواره فیلم فجر، ادامه فیلمبرداری «آشغال‌های دوست داشتنی» (محسن امیریوسفی) که از زاویه طنز وضعیت یک خانواده را در روزهای انتخابات سال ۸۸ به تصویر می‌کشد، گردهمایی مدیران سینماها برای بررسی فروش فیلم‌ها و تعطیلی سینما‌ها، تهیه آلبوم تازه هومن جاوید توسط بهرام رادان، حضور احمد نجفی در فیلم سینمایی «چهارباندی»، ساخت «لوک خوش شانس» ایرانی با بازی قدرت‌الله ایزدی (آقا رشید)، برگزاری کارگاه سینمای نئورئالیسم ایتالیا توسط کامران شیردل، اعلام آمادگی پنج‌ استان برای میزبانی جشنواره فیلم فجر، برگزاری هفته فیلم ایران در ورشو، صدور حواله اکران «یک عاشقانه ساده» در گروه استقلال، بازگشایی سینماکانون از اواسط دی‌ماه، بررسی شکایات من مادر هستم در کمیسیون اصل ۹۰، توقف اکران من مادر هستم در بعضی شهرستان‌ها، نمایشنامه‌خوانی رخشان بنی‌اعتماد برای حمایت از زلزله‌زدگان از دیگر اتفاقات هفته قبل در سینما بود.


Jamejam Online data feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.