جدایی میان هکرها و ویکی‌لیکس

مهر- مجموعه هکرهایی که در سراسر دنیا خود را به عنوان هکرهای ناشناس معرفی می کنند بین خود و ویکی لیکس یک خط جدایی رسم کردند و رویکرد جدید ویکی لیکس را برای فروش اسناد خود مغایر مأموریتها دانستند.

گروه هکرهای ناشناس در یکی از حسابهای کاربری خود در یک شبکه اجتماعی اعلام کردند که این گروه خود را از ویکی لیکس جدا می داند چرا که ویکی لیکس با درخواست پول از کاربران پیش از ارائه دسترسی به میلیونها سند خود نشان داد که این دو گروه مأموریتهای یکسانی ندارند.

گروه هکرهای ناشناس اظهار داشته است که ویکی لیکس از هدف اصلی خود که اطمینان حاصل کردن از شفافیتهای دولتی بوده فاصله گرفته و اکنون این اسناد را به فروش می رساند.

براساس اعلام گروه هکرهای ناشناس، ایده اصلی در پس ویکی لیکس ارائه اطلاعاتی بوده که توسط صاحبان صنایع و دولتها مخفی نگاه داشته می شدند و عموم مردم حق داشتند که از این اطلاعات مطلع شوند. اما اخیراً این اهداف کنار گذاشته شده است. ما بیشتر به شفافیت دولتها و ارائه اسناد و اطلاعاتی علاقمند هستیم که آنها می خواهند از مردم مخفی کنند.

گروه هکرهای ناشناس یکی از وفادارترین متحدان ویکی لیکس و جولیان آسانژ بوده است. حامیان هکرهای ناشناس نیز از آسانژ حمایت کرده و ستادی را علیه منتقدان ویکی لیکس تشکیل دادند.

سایت ویکی لیکس با بودجه عمومی کار می کند، اگرچه تغییر موضع ناگهانی آن و درخواست برای کمک پیش از دسترسی به اسناد فاش شده برای برخی ها و ظاهرا گروه هکرهای ناشناس ناخوشایند بوده است. درحال حاضر کاربران نمی توانند به اسناد دسترسی پیدا کنند، مگر اینکه پیش از آن مبلغی را بابت این اسناد پرداخت کنند.

این اقدام جدید ویکی لیکس بنابر اعلام خود راهی برای مقابله با هزینه های سنگین دادگاه های نظامی است.

اما هکرهای ناشناس اظهار داشته است که این مسئله را قبول ندارد و این سایت پیشتر ایده شگفت انگیزی بود که اکنون از بین رفته است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.