جدایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران سبب شکوفایی بیشتر می گردد

۰۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز:‌عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شکوفایی بیشتر پژوهش و درمان در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران، ثمره جدایی این دو دانشگاه است.
به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عوض حیدرپوردر جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اعلام حمایت از احیا این دانشگاه گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی و ایجاد ردیف بودجه برای دانشگاه علوم پزشکی ایران، شرایط برای گرفتن دانشجو در سال تحصیلی تازه برای این دانشگاه مهیا می گردد.

وی گفت: حدود دو سال پیش دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران ادغام شدند و این ادغام ضررهایی را متوجه سه دانشگاه علوم پزشکی بخصوص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کرد.

نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران، از ادغام دو دانشگاه مادر متضرر شد زیرا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از ادغام بزرگ شد، سبب شد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگر دانشگاه ها در محاق بروند و در نتیجه رقابت بین دانشگاه های علوم پزشکی بی معنا شده و این ادغام هم به فرآیند آموزش پزشکی و هم به پژوهش و تحقیقات در حوزه سلامت کشور آسیب زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد انتزاع این دو دانشگاه گفت: خوشبختانه با یک تصمیم صحیح از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، پس از تصویب شورای گسترش وزارتخانه، دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران مجددا جدا شد.

حیدرپور ادامه داد: این احیا سبب شد که اولین دانشگاه که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته بود، مجددا هویت خود را پیدا کند و هیات علمی و دانش آموختگان این دانشگاه هویت برجسته خود را دوباره بازیابی کنند.

حیدرپور با اشاره به این که در زمان حاضر تنها چالشی که برای دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد مساله بودجه است، گفت: برای احیا مجدد این دانشگاه از آنجا که این کار بعد از تحویل لایجه بودجه به مجلس توسط دولت صورت گرفته است، باید مجلس ردیف دانشگاه را مجددا احیا کرده و در قانون بودجه به صورت یک ردیف مستقل آن را در نظر بگیرد.

این عضو هیات علمی و نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با آماده شدن شرایط احیا و مساله بودجه، دانشگاه علوم پزشکی ایران بتواند برای گرفتن دانشجو در سال تحصیلی تازه آماده شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.