جدول قیمت و اجاره مسکن در شمال تهران

قیمت آپارتمان در شمال تهران با فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود که هرکدام از این ویژگی ها می‌تواند قیمت را تا دو برابر افزایش دهد.

خرید و فروش مسکن در شمال تهران به غیر از تاثیر قیمت زمین در قیمت نهایی از فاکتورهای دیگری هم تاثیر می گیرد که می تواند قیمت یک ملک را تا هر مترمربع ۵ میلیون تومان هم افزایش دهد؛ به همین جهت سقف مشخصی را نمی توان برای قیمت‌ها تعیین کرد.

در واقع فاکتورهایی مانند امکانات رفاهی، ورزشی، پارکینگ های مکانیزه و نوع مصالح بکاررفته در یک ساختمان از جمله عواملی هستند که تاثیر زیادی را بر قیمت آپارتمان در این بخش از شهر تهران می گذارند.

در سال‌های اخیر و با گرانی مسکن در تهران، قیمت مسکن در این بخش به نسبت دیگر مناطق پایتخت جهشی نداشته است اما براساس نرخ تورم و به تبع دیگر قیمتها، رشد محسوسی در قیمت هر مترمربع آپارتمانها شاهد بودیم که البته این جدا از قیمت زمین در این منطقه است.

البته اجرای طرح تفصیلی جدید شهر تهران، ساخت و ساز را در این منطقه از تهران محدود کرده است و هم اکنون تمامی ساخت و سازها براساس مجوزهای صادر شده از قبل، انجام می گیرد.   

 خرید و فروش آپارتمان در منطقه یک تهران(قیمتها به میلیون تومان)

محله خرید و فروش آپارتمان در سال ۹۱ خرید و فروش آپارتمان در سال ۹۰
اقدسیه ۷٫۵-۸ ۴٫۵-۷
الهیه ۹-۱۰ ۶-۸
تجریش ۶-۸ ۴-۷
دارآباد ۶-۷ ۳-۵
زعفرانیه  ۷٫۵-۹  ۵٫۵-۸
فرمانیه  ۷-۹ ۵-۷ 
نیاوران  ۷-۹  ۵-۷
ولنجک  ۸-۹  ۵-۸

براساس این گزارش، اجاره بها هم در این منطقه تابعی از امکانات و شرایط خاص آپارتمان است جدا از پنت هاوس هایی که در برخی از محله های شمال تهران اجاره داده می شود، رهن کامل یک آپارتمان در برج، حدود دو برابر متراژ آن تعیین میشود.

فعالان بازار مسکن اعلام می کنند که اگر قیمت هرمتر مربع مسکن بیش از ۴ میلیون تومان باشد، رهن کامل براساس متراژ یک واحد تعیین خواهد شد اما آپارتمان هایی در این منطقه با متراژ کمتر از ۵۰ متر تا حدود دو برابر هم اجاره داده شده اند.

البته این را هم باید در نظر داشت که برخی از این آپارتمان ها به خصوص سوئیت ها ممکن است که مبله به اجاره برسند که همین ویژگی هم قیمت ها را افزایش می دهد بنابراین نمی توان قاعده چندان مشخصی را برای قیمت در این محلات تعیین کرد اما کف قیمت همان متری یک میلیون تومان برای رهن کامل است. 

 اجاره بها در آپارتمان های ۱۰۰ متری منطقه یک تهران( قیمتها به میلیون تومان)

محله اجاره بها در سال ۹۱ اجاره بها در سال ۹۰
اقدسیه  ۱۱۰-۱۲۰ ۸۰-۹۰ 
الهیه  ۱۱۰-۱۲۰ ۹۰-۱۰۰ 
تجریش  ۱۱۰-۱۲۰ ۸۰-۹۰
دارآباد  ۱۰۰-۱۰۵ ۷۰-۸۰ 
زعفرانیه  ۱۲۰-۱۵۰ ۹۰-۱۰۰ 
فرمانیه  ۱۱۰-۱۲۰ ۹۰-۱۰۰ 
نیاوران  ۱۱۰-۱۲۰ ۹۰-۱۰۰ 
ولنجک  ۱۱۰-۱۲۰ ۹۰-۱۰۰
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.